بررسی گوشی طرح اصلی ردمی نوت 9 پرو شیائومی – میان ‌رده جذاب چینی

بازدید: 793 بازدید
فروش گوشی طرح اصلی در اصفهان

سال 2020 بررسی گوشی طرح اصلی نسل نهم از گوشی‌های سری ردمی نوت شیائومی معرفی و روانه بازار شد که یکی از آنها نسخه Pro بود. امروز با بررسی ردمی نوت 9 پرو شیائومی در خدمت شما عزیزان هستیم. پس با ما همراه باشید.

Redmi، برند زیرمجموعه شرکت چینی شیائومی به حساب می‌آید که با پیروی از سیاست‌های شرکت مادر، دو مشخصه را در محصولات خود به خوبی رعایت می‌کند؛ مشخصات جذاب و قیمت رقابتی. در حال حاضر، گوشی‌های ردمی شیائومی یکی از خوش قیمت‌ترین محصولات بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند که با استقبال خوبی از سمت کاربران ایرانی نیز همراه شده است.

ردمی نوت 9 پرو قدرتمندترین عضو خانواده ردمی 9 به حساب می‌آید که بر روی کاغذ مشخصات بسیار جذابی دارد. نمایشگر بزرگ و تمام صفحه، پردازنده 8 نانومتری، دوربین 64 مگاپیکسلی، سیستم عامل اندروید 10 و باتری 5020 میلی آمپرساعتی از مشخصاتی به حساب می‌آیند که شاید همه آنها را در یک گوشی بالارده و پرچمدار هم نبینیم. نوت 9 یک گوشی میان‌رده‌ی خوش قیمت و کاملاً ایده‌ال به نظر می‌آید. اما برای اینکه ببینیم این گوشی تا چه اندازه گوشی ارزشمندی برای خرید به حساب می‌آید، تصمیم گرفتیم به بررسی ردمی نوت 9 پرو شیائومی بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی گوشی طرح اصلی ردمی نوت 9 پرو شیائومی

Redmi Note 9 توسط فروشگاه برتر دیجیتال برای بررسی در اختیار وبسایت سخت‌افزارمگ قرار گرفته است. شما کاربران عزیز سایت می‌توانید برای خرید گوشی کپی به این فروشگاه مراجعه بفرمایید.

جعبه گشایی

در ویدئوی جعبه‌گشایی ردمی نوت 9 پرو دیدیم که در بسته‌بندی دستگاه به غیر از خود گوشی، شارژر 30 وات، کابل شارژ USB-C، پین جداکننده شیار سیم‌کارت و یک قاب ژله‌ای دودی رنگ قرار گرفته است.

طراحی

همانطور که پیش‌تر گفته شد، ردمی نوت 9 پرو یک گوشی میان‌رده به حساب می‌آید. با این حال، برخلاف پرچمدار سامسونگ (گلکسی نوت20)، شیائومی این گوشی را با بدنه شیشه‌ای طراحی و راهی بازار کرده است. بدنه جلو و پشت این گوشی با پوشش گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و از همین رو در دست گرفتن آن به هیچ وجه به شما حس یک گوشی ارزان قیمت را منتقل نخواهد کرد. شیائومی این گوشی را سه رنگ سبز (Tropical Green)، سفید (Glacier White) و خاکستری (Interstellar Gray) راهی بازار کرده است.

نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته، رنگ خاکستری آنست. بدنه این گوشی براق و آینه‌ای است و برخلاف نام رنگ آن، در بسیاری از زوایا آبی تیره به نظر می‌آید. ابعاد این دستگاه 165.8×76.7×8.8 میلیمتر است. چهار طرف قاب گوشی مانند لبه‌های دو طرف قاب پشت خمیده طراحی شده و در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر منتقل خواهد کرد. اما وزن 209 گرمی ردمی نوت 9 پرو استفاده طولانی مدت از آن را به خصوص برای دستان ظریف خسته کننده خواهد کرد. از طرف دیگر به لطف بدنه شیشه‌ای، قاب این گوشی به شدت مستعد جذب اثر انگشت است. از این رو بهتر است حتما از قاب محافظ موجود در جعبه هم برای جلوگیری از جذب اثر انگشت و هم محافظت بیشتر استفاده کنید.

در قسمت بالای قاب پشتی، یک محفظه مستطیلی شکل برای دوربین‌ها در وسط قرار گرفته است. چهار سنسور دوربین، یک فلش LED و عبارت 64MP Camera این مجموعه را تشکیل می‌دهند. برآمدگی این دوربین‌ها در مقایسه با سطح گوشی نسبتاً محسوس است و اگر بخواهید بدون قاب و بر روی سطح صاف با گوشی کار کنید، شاهد لق زدن آن خواهید بود. با این حال، در صورت استفاده از قاب چنین موضوعی را تجربه نخواهید کرد. در موازات دوربین‌ها در پایین قاب هم لوگوی Redmi و توضیحات کشور و شرکت سازنده گوشی حک شده است.

در قاب جلوی گوشی، نمایشگر بخش بزرگی را به خود اختصاص داده است. باوجود حاشیه‌هایی که در اطراف این گوشی به ویژه در قسمت پایین نمایشگر مشاهده می‌شود، نمی‌توان به این نمایشگر لقب تمام صفحه را داد. نسبت نمایشگر به بدنه 84.5 درصدی هم تا حد زیادی این موضوع را تأیید می‌کند. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی یک حفره در قسمت وسط بالای نمایشگر در نظر گرفته است. کمی بالاتر از آن و در فاصله میان پنل نمایشگر و لبه بالایی دستگاه، بلندگوی مکالمه قرار گرفته است. اما نکته هیجان انگیز در خصوص این قسمت اینست که یک چراغ LED سفید بسیار ریز برای اعلانات گوشی و شارژ دستگاه تعبیه شده است. گزینه‌ای که این روزها آن را به ندرت در میان گوشی‌های هوشمند می‌بینیم.

قاب شیشه‌ای پشت و جلوی گوشی توسط یک فریم پلاستیکی مات به یکدیگر متصل شده‌اند. در لبه سمت راست این فریم کلیدهای تنظیم صدا و پاور دستگاه قرار گرفته است. سنسور اثر انگشت گوشی نیز با کلید پاور یکپارچه شده است. در لبه سمت بالا میکروفون حذف نویز و فرستنده مادون قرمز قرار دارد. در لبه سمت راست گوشی شیار سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه قرار گرفته و لبه پایین گوشی جایگاه بلندگوی اصلی دستگاه، میکروفون مکالمه، پورت شارژ USB-C و جک 3.5 میلیمتری هدفون است.

شیائومی با نادیده گرفتن بازه قیمتی ردمی نوت 9 پرو، این گوشی را به خوبی طراحی کرده است. بدنه شیشه‌ای جذاب با پوشش P2i (که مانع جذب آب می‌شود) و گوریلا گلس 5 با امکانات مناسبی مانند جک هدفون، سنسور اینفرارد مواردی هستند که در کنار طراحی خوب و ارگونومی مناسب دستگاه، مجموعه نسبتاً کاملاً هستند که تجربه خوبی در کار با این گوشی برای کاربر به ارمغان می‌آوردند. البته همچنان وزن نسبتا زیاد دستگاه و جذب اثر انگشت ایرداتی هستند که این روزها تقریباً در تمامی گوشی‌ها، حتی بالارده نیز آنها را تجربه می‌کنیم.

صفحه‌نمایش

ردمی نوت 9 پرو دارای یک نمایشگر 6.67 اینچی IPS LCD با نسبت ابعاد 20:9 است که 84.5 درصد از سطح پنل جلو را به خود اختصاص داده است. این نمایشگر دارای رزولوشن 1080×2400 و تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ است و همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

استفاده از یک نمایشگر LCD برای گوشی میان‌رده موضوع چندان عجیبی نیست، اما زمانیکه این گوشی‌ها را با رقیبانی از برند سامسونگ مقایسه می‌کنیم که از نمایشگرهای باکیفیت AMOLED بهره می‌برند، آنها در سطح پایین‌تری از رقبا قرار خواهند گرفت. اما تکنولوژی ساخت نمایشگر شاید تنها ضعف ردمی نوت 9 پرو در این بخش نباشد. میزان روشنایی این نمایشگر در حالتیکه بر روی تنظیم خودکار قرار داشته باشد، 616 نیت است. با این حال و با وجود آنکه شیائومی یک حالت اختصاصی برای استفاده در زیر نور آفتاب در نظر گرفته است (Sunlight Mode)، نمایشگر گوشی در این شرایط آنقدرها روشن و واضح نیست.

نکته دیگر میزان روشنایی اطراف حفره دوربین سلفی و حاشیه‌های کناری نمایشگر است. در زمانیکه پس زمینه تصویر سفید باشد و یا از بکگراندهای روشن در گوشی استفاده کنید، متوجه سایه‌های تیره رنگی در این نواحی خواهید شد. درک این موضوع نیاز به دقت بالایی ندارد و شاید دقایقی پس از کار کردن با گوشی متوجه آن شوید. با این حال، احتمالاً شما هم مانند ما کمی بعد به آن عادت خواهید کرد.

نرخ نوسازی این نمایشگر استاندارد و 60 هرتز است و نمی‌توان از یک محصول میان‌رده توقعی چیزی غیر از این را داشت. باوجود یکسان بودن این شرایط در گوشی‌های هم سطح، میزان نوع انگشت بر روی این نمایشگر به روان بودن و سرعت آنچه که پیش‌تر در محصولات برندهای دیگر مانند سامسونگ و هوآوی دیده بودیم نیست.

با این حال، بخش تنظیمات Display یکی از کامل‌ترین بخش‌های گوشی است. تنظیم میزان روشنایی بخش‌های مجزا برای تنظیم خودکار، تنظیم زیر نور آفتاب و تنظیم روشنایی حالت شب دارد. Reading Mode حالت اختصاصی برای مطالعه است که رنگ‌های نمایشگر را گرم‌تر می‌کند. این میزان گرمی و ساعت فعال شدن آن نیز قابل تنظیم است. بخش Color Scheme را با نامی متفاوتی در گوشی‌های دیگر دیده‌ایم. سه حالت برای تنظیم رنگ نمایشگر در نظر گرفته شده؛ تنظیم خودکار که میزان گرمی و سردی آن نیز قابل تغییر است، حالت اشباع (Saturated) که رنگ‌ها را با شدت بیشتری نمایش می‌دهد و استاندارد که فضای رنگی sRGB را با دقت بسیار خوبی نمایش می‌دهد.

در بخش Dark Mode امکان فعال کردن تم تاریک و یا زمانبدی برای فعال کردن آن در نظر گرفته شده است. بخش دیگری نیز در تنظیمات نمایشگر برای مخفی کردن ناچ یا همان حفره دوربین سلفی در نظر گرفته شده که با فعال کردن آن حاشیه بزرگی به بالای نمایشگر اضافه خواهد شد. به طورکلی با وجود امکانات زیادی که شیائومی در بخش نمایشگر ردمی نوت 9 پرو در نظر گرفته است، این صفحه نمایش با بهترین بودن در سطح خود فاصله دارد.

نرم‌افزار

شیائومی، ردمی نوت 9 پرو را با رابط کاربری MIUI 11 بر پایه اندروید 10 راهی بازار کرده است. این یعنی این گوشی تمامی امکاناتی که در اندروید 10 ارائه شده مانند تم تاریک، ژست‌های حرکتی و … را در اختیار دارد. رابط کاربری MIUI 11 شیائومی هم بهینه شده و برنامه‌های زیادی در محیط گوشی با تم تاریک دستگاه سازگار شده‌اند. با این حال، برخلاف رابط‌های کاربری هوآوی و سامسونگ، در این نرم‌افزار خبری از منوی کشویی برای برنامه‌ها نیست و همچنان باید با پوشه برنامه‌ها در صفحه‌هات اصلی دسته‌بندی کنید. البته می‌توانید نصب لانچرهای متفرقه را نیز به عنوان یک آپشن برای ایجاد منوی کشویی مد نظر داشته باشید.

محیط گوشی ردمی نوت 9 پرو به ترکیبی از اندروید و iOS شبیه است. بسیاری از المان‌ها در این نرم‌افزار شبیه به سیستم عامل اپل هستند و با این حال، ظاهر کلی اندروید در آن حفظ شده است. یکی از نکات مثبت MIUI ارائه تنظیمات کامل و امکان شخصی سازی ریزترین موارد در محیط گوشی است.

قابلیت Game Turbo یکی از کاربردی‌ترین بخش‌هایی است که در محیط نرم‌افزار این گوشی در نظر گرفته شده است. در این بخش امکان مشاهده میزان مصرف بازی از پردازنده، پردازنده گرافیکی و نرخ اجرای بازی وجود دارد. همچنین امکان ثبت عکس و فیلمبرداری از نمایشگر، مسدود کردن نوتفیکیشن‌ها، اجرای همزمان بازی در کنار یک برنامه دیگر و … وجود دارد. در بخش تنظیمات گیم توربو می‌توانید با فعال کردن Performance Mode میزان تأخیر اینترنت را کم کرده و سرعت پاسخگویی تاچ و حساسیت آن را بالاتر ببرید. علاوه‌براین امکان تنظیم تمامی این موارد به طور مجزا برای هر بازی نیز وجود دارد که این هم یک نمونه دیگر از جزئیات بسیار بالای نرم‌افزار گوشی است.

یکی از ایرادات نرم‌افزار MIUI در این گوشی وجود برنامه و بازی‌های پیش‌فرض زیاد است. شاید در عمل برخی از این برنامه‌ها کاربردی و مورد نیاز کاربر باشند، اما تعداد بالای آنها در نگاه اول کمی آزاردهنده است. نکته دیگر وجود بازی‌هایی است که به طور پیش‌فرض بر روی گوشی نصب شده و باوجود آنکه استفاده‌ای از آنها نمی‌شود، شارژ بالایی مصرف می‌کنند. برای کاربرانی مثل من که به رابط کاربری خلوت، به دور از هر گونه برنامه بلااستفاده علاقه دارند، وجود چنین برنامه‌هایی آزاردهنده است. با این حال، خوشبختانه امکان حذف بازی‌ها و غیرفعال کردن برنامه‌های پیش‌فرض در این گوشی در نظر گرفته شده است که می‌تواند تا حد زیادی مشکل را حل کند.

جزئیات نرم‌افزاری در محیط این گوشی بسیار دقیق و کاربردی طراحی شده است و امکان شخصی‌سازی در بالاترین سطح خود قرار دارد. ردمی نوت 9 پرو در حال حاضر از آخرین نسخه از اندروید بهره می‌برد و تمامی امکانات کاربردی این سیستم عامل را در خود جای داده است. با این حال، عدم وجود منوی کشویی و نصب برنامه‌های پیش‌فرض زیاد، ایرادات این بخش از گوشی به حساب می‌آیند.

سخت‌افزار

Redmi Note 9 Pro شیائومی با چیپست اسنپدراگون 720G راهی بازار شده است. این تراشه از یک پردازنده 8 نانومتری و 8 هسته‌ای متشکل از 2 هسته 2.3 گیگاهرتزی Kryo 465 Gold و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Kryo 465 Silver با پردازنده گرافیکی آدرنو 618 بهره می‌برد. این سخت‌افزار با 6 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 همراه شده است. فارغ از اینکه کدام نسخه را خریداری کنید، از طریق شیار اختصاصی کارت حافظه microSD امکان افزایش فضای داخلی گوشی وجود دارد.

کوالکام را می‌توان بدون اغراق بهترین تولیدکننده پردازنده موبایلی در میان دستگاه‌های اندرویدی دانست. این موضوع در رابطه با گوشی‌های میان‌رده نیز صدق می‌کند. اسنپدراگون 720G یک چیپست ایده‌ال برای دستگاه‌های میان‌رده و اقتصادی به حساب می‌آید که در مقایسه با رقیبان خود از برندهای دیگر عملکرد بهتری دارد. این موضوع را به خوبی در نتایج بنچمارک کسب شده در بررسی ردمی نوت 9 پرو شیائومی هم می‌توانیم ببینیم. برای مقایسه بد نیست بدانید که نتایج بنچمارک این گوشی بهتر از چیپست Kirin 710 هوآوی و کمی پایین‌تر از Kirin 810ای است که در گوشی نوا 7i دیده بودیم.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی نوا 7i هوآوی

چیپست این دستگاه از سری گیمینگ پردازنده‌های اسنپدراگون است و ترکیب این تراشه با قابلیت گیم توربو، نوت 9 پرو را به یک گزینه ایده‌ال برای بازی تبدیل می‌کند. البته باید در نظر داشته باشید که کیفیت اجرای بازی‌ها حتی در بالاترین گوشی میان‌رده هم قابل قیاس با گوشی‌های پرچمدار نیست. این یعنی گوشی مورد نظر می‌تواند بازی‌های جدید و سنگینی مانند آسفالت 9، کالاف دیوتی موبایل و یا پابجی را اجرا کند. اما کیفیت اجرا آنها در بالاترین سطح نیست.

با این حال، ردمی نوت 9 پرو به تقریباً از پس اجرای هر بازی برمی‌آید. اما ممکن است حتی در گرافیک نه چندان بالا و یا بازی‌های دو بعدی نیز گاهاً شاهد افت فریم و لگ شوید. میزان گرم شدن دستگاه اما در همه شرایط بسیار جزئی و نامحسوس بود. با تمام این اوصاف این گوشی به خوبی تمام عملیات روزمره یک گوشی مانند برقراری تماس، ارسال پیام، وبگردی، پخش ویدئو، دوربین و … را بدون مشکل می‌تواند اجرا کند. میزان حافظه رم و داخلی تعبیه شده برای دستگاه کافی به نظر می‌آیند، هرچند که می‌توانید با حذف بازی و برنامه‌های پیش‌فرض، فضای بیشتری برای استفاده خود باز کنید.

شیائومی دو روش احراز هویت برای این دستگاه در نظر گرفته است؛ اثر انگشت و تشخیص چهره. سنسور اثر انگشت ردمی نوت 9 پرو در لبه سمت راست قرار گرفته و یکپارچه با کلید پاور است. این سنسور از سرعت خوبی برخوردار است و از نظر جایگاه به عقیده بسیاری در بهترین نقطه از گوشی قرار دارد. تشخیص چهره نیز با کمک دوربین سلفی دستگاه اتفاق می‌افتد که آن نیز از سرعت خوبی برخوردار است. به غیر از این دو روش امکان استفاده از رمز عبور برای باز شدن قفل دستگاه نیز در نظر گرفته شده است.

ردمی نوت 9 پرو هم مانند دیگر گوشی‌های هم‌رده خود فاقد بلندگوی استریو است و خروجی صدا تنها بلندگوی اصلی پایین دستگاه است. با این حال، این بلندگوی تک، کیفیت صدا و بلندی خوبی دارد. با این حال، در جزئیات و پخش صداهای زیر چندان موفقیت آمیز عمل نمی‌کند. باوجود اینکه ردمی نوت 9 پرو درگاه 3.5 میلیمتری دارد، اما هدفونی درون جعبه این گوشی تعبیه نشده، از همین رو دست شما در انتخاب هدفون باز خواهد بود.

دوربین

ردمی نوت 9 پرو در قاب پشتی خود 4 دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری در اختیار دارد. اولین دوربین از بالا سمت راست، دوربین اصلی دستگاه است که مجهز به یک سنسور 64 مگاپیکسلی از نوع عریض با گشادگی دیافراگم f/1.9 و پیکسل‌هایی به بزرگی 0.8 میکرومتر است. این سنسور از فوکوس خودکار با تشخیص فاز بهره می‌برد. در کنار دوربین اصلی، یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض با f/2.2 و زاویه دید 119 درجه قرار گرفته است. پایین‌تر از این دوربین، سنسوری 5 مگاپیکسلی با f/2.4 برای عکاسی ماکرو در نظر گرفته شده که دارای فوکوس خودکار است. در کنار این سنسور نیز یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با f/2.4 جای گرفته است. پایین‌تر از دوربین‌ها نیز فلش LED قرار دارد.

دوربین اصلی این دستگاه از سنسور ISOCELL Bright GW1 سامسونگ بهره می‌برد که با استفاده از فناوری ترکیب پیکسلی 4 به 1، تصاویر خروجی را با رزولوشن 16 مگاپیکسل ارائه می‌کند. البته در نرم‌افزار دوربین امکان عکس‌برداری در حالت 64MP Ultra HD نیز در نظر گرفته شده است. البته ثبت تصاویر 64 مگاپیکسلی در حالت عکاسی Pro نیز ممکن است. جاییکه علاوه‌بر رزولوشن عکس، می‌توان سطح وایت بالانس، فوکوس، شاتر اسپید، ISO، نوردهی و نوع لنز قابل تنظیم است.

در طول بررسی ردمی نوت 9 پرو شیائومی با هر دو ساعت 64 و 12 مگاپیکسلی تصاویری به ثبت رساندیم، اما نتیجه کار در این دو حالت تفاوت چندان محسوسی نداشت. ثبت تصاویر با رزولوشن اصلی امکان کراپ کردن عکس بدون افت کیفیت را به شما می‌دهد، اما در صورتیکه قصد استفاده از عکس بدون کراپ را داشته باشید، نتیجه کار آنقدرها متفاوت نخواهد بود. دوربین اصلی دستگاه از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و تقریباً در تمامی شرایط تصاویری با جزئیات بالا، دقت رنگی بالا و با کمترین میزان نویز ارائه می‌کند.

در نرم‌افزار دوربین حالت عکاسی 2x نیز در نظر گرفته شده است که وظیفه ثبت این تصاویر با دوربین اصلی است. از آنجاییکه این دوربین زوم اپتیکال ندارد، قابل پیش‌بینی بود که تصاویر ثبت شده با این زوم دیجیتالی چندان دلچسب نباشد و جزئیات در آن از دست برود. برای ثبت تصاویر پرتره، دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق به کمک دوربین اصلی می‌آید. متأسفانه این سنسور هم عملکرد چندان دقیقی ندارد و در مواردی شاهد از دست رفتن مرز میان سوژه اصلی و پس‌زمینه آن بودیم. با این حال، برای کسانی مثل من که علاقه‌ای به افکت بوکه ندارند و تصاویر را در حالت طبیعی ترجیح می‌دهند، این موضوع چندان بغرنج نیست.

دوربین فوق عریض این گوشی هم که برای ثبت تصاویر با دامنه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گبرد، دارای حالتی است که در آن به صورت خودکار اعوجاج در گوشه‌های تصویر برطرف خواهد شد. با این حال، تغییرات اعمال شده چندان چشم‌گیر نیست و گاهاً در تصاویر ثبت شده با این دوربین شاهد از دست رفتن جزئیات در گوشه‌های تصویر هستیم. این موضوع در شرایطی که نور محیط به اندازه کافی نباشد، بیشتر حس می‌شود. با این حال، کیفیت کلی تصاویر، دقت رنگ و سطح جزئیات ثبت شده با این دوربین رضایت بخش است.

با استناد به گوشی‌هایی که تا امروز مورد بررسی قرار داده بودیم، از نظر من دوربین ماکرو یکی از بی‌استفاده‌ترین دوربین‌هایی بود که در گوشی تعبیه می‌شد. چرا که فوکوس بر روی سوژه در این دوربین‌ها به سختی انجام می‌شد و پس از تلاش‌های طاقت‌فرسا نتیجه کار چندان دلچسب نبود. به‌گونه‌ای که در مقایسه با تصویر کراپ شده دوربین اصلی، تقریباً همیشه دوربین اصلی دستگاه برنده بود. اما دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو ردمی نوت 9 پرو، موفق شد ذهنیت من را تغییر دهید. به لطف فوکوس خودکاری که برای این سنسور در نظر گرفته شده، فوکوس بر روی سوژه در صورت حفظ فاصله درست، آسان و سریع است و نتیجه‌ای که با این دوربین حاصل می‌شود، بسیار خوب است.

شیائومی یک دوربین 16 مگاپیکسلی عریض با گشادگی دیافراگم f/2.5 برای ثبت تصاویر سلفی در جلوی این گوشی تعبیه کرده است. دوربین سلفی نیز از فناوری ترکیب پیکسلی بهره برده و خروجی 4 مگاپیکسلی ارائه می‌کند. این دوربین در حالت عادی تصاویر خوب، با کیفیت قابل قبولی ثبت می‌کند. در حالت عکاسی Portrait پس‌زمینه سوژه به صورت دقیقی تار خواهد شد و از این منظر عملکرد دوربین سلفی به لطف قابلیت‌های هوش مصنوعی بهتر از دوربین اصلی است. شیائومی در نرم‌افزار دوربین سلفی امکانات زیباسازی مانند صاف کردن پوست صورت، بزرگ کردن چشم‌ها و … نیز در نظر گرفته است که نتیجه کار معمولاً بهتر از آن واقعیت از آب در خواهد آمد.

در نرم‌افزار دوربین حالت عکاسی شب (Night Mode) نیز در نظر گرفته شده که متأسفانه تنها برای دوربین اصلی فعال است. این یعنی در صورت استفاده از دوربین سلفی یا دیگر دوربین‌های دستگاه در شرایط کم‌نور و تاریک باید انتظار حضور نویز و آبرنگی شدن تصاویر را داشته باشید. تصاویری که در حالت شب ثبت می‌شوند جزئیات بهتر و نویز کمتری در مقایسه با حالت نرمال دارند و رنگ تصاویر گرم‌تر از آن چیزی است که در واقعیت شاهد آن هستید.

دوربین‌های گوشی ردمی نوت 9 پرو یکی از کامل‌ترین مجموعه‌هایی هستند که در یک گوشی میان‌رده می‌توان پیدا کرد. کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین‌ها در نور روز بسیار خوب است. در نور شب و محیط‌های تاریک هم دوربین اصلی عملکرد خوبی دارد. عملکرد دوربین سلفی گوشی هم رضایت بخش است و امکان ثبت تصاویر خوب در تمامی شرایط برای آن وجود دارد.

نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی ردمی نوت 9 پرو شیائومی

پرتره دوربین اصلی

برای دریافت نمونه‌هایی از تصاویر ثبت شده با کیفیت اصلی، فایل زیر را دانلود کنید:

دانلود فایل

باتری

نوت 9 پرو به یک باتری 5020 میلی آمپرساعتی مجهز شده است و همین رقم بزرگ می‌توانست خیال ما را تا حد زیادی راحت کند. با این حال، تکیه به اعداد و ارقام روی کاغذ برای بررسی گوشی، راه صحیحی نیست، بنابراین تصمیم گرفتیم تا با استفاده از گوشی میزان عملکرد باتری آن مورد سنجش قرار دهیم.

باتری بزرگ ردمی نوت 9 حتی در استفاده شدید و طولانی مدت از دستگاه هم شما را ناامید نخواهد کرد. با یک استفاده معمول از گوشی و در حالت فعال بودن تم تاریک، این دستگاه بیش از یک روز و نیم شارژدهی داشت و حتی در مواردی تا دو روز هم نیاز به شارژ پیدا نکرد. این یعنی با مصرف سنگین‌تر از گوشی باز هم می‌توان از یک روز شارژدهی کامل مطمئن بود. البته باز هم همه چیز به الگوی مصرف شما بستگی دارد.

در تست بنچمارک باتری PCMark، ردمی نوت 9 پرو شیائومی رکوردشکنی کرد و توانست بالاترین امتیاز را در میان گوشی‌هایی که تا امروز مورد بررسی قرار دادیم،کسب کند. امتیاز این دستگاه 18 ساعت و 38 دقیقه بود و این امتیاز فوق العاده به خوبی عملکرد خوب باتری این گوشی را به تصویر می‌کشد.

یکی دیگر از نقاط مثبت کار در رابطه با باتری این گوشی پشتیبانی از شارژر 30 وات است که خوشبختانه شیائومی این شارژر را درون جعبه نیز قرار داده است. 30 دقیقه زمانیست که باتری دستگاه از 0 تا 60 درصد شارژر خواهد شد. برای شارژ کامل دستگاه هم به چیزی کمتر از یک ساعت زمان نیاز خواهد بود.

در بخش تنظیمات، باتری به طور پیش‌فرض در حالت بهینه قرار دارد و تنها یک حالت برای مصرف کمتر (Battery Saver) وجود دارد که با فعال کردن آن، زمان شارژدهی دستگاه بالاتر خواهد رفت. در این بخش امکان مشاهده میزان مصرف باتری توسط برنامه‌های مختلف، ایجاد محدودیت برای هر برنامه به صورت مجزا و زمانبندی برای خاموش یا روشن کردن دستگاه وجود دارد.

بررسی گوشی طرح اصلی ردمی نوت 9 پرو شیائومی – میان ‌رده جذاب چینی
سامسونگ A51 طرح اصلی

قیمت

نسخه 6/64 گیگابایتنسخه 6/128 گیگابایت
7 میلیون و 200 هزار تومان8 میلیون و 300 هزار تومان

جمع‌بندی

با وضعیتی که این روزها بازار موبایل و ارز تجربه می‌کند، خرید گوشی‌های پرچمدار لوکس در توان بخش بزرگی از جامعه نیست. به واسطه این وضع و شرایط اقتصادی بسیاری از مردم رو به خرید محصولات میان‌رده و پایین‌رده آورده‌اند. شیائومی برندی است که در طول چند سال اخیر در این رده بسیار خوب عمل کرده و محصولات مناسبی با قیمتی پایین‌تر از رقبا به بازار ارائه می‌کند. ردمی نوت 9 پرو را می‌توان یک نمونه از این محصولات شیائومی دانست.

این گوشی از نقاط قوت زیادی مانند طراحی مناسب در سطح گوشی‌های بالارده، سخت‌افزار قدرتمند در کلاس خود، نرم‌افزار به‌روز، دوربین‌های متنوع و با کیفیت و باتری فوق العاده با شارژر بسیار سریع بهره می‌برد. با این حال، ایرادات جزئی مانند کیفیت پایین‌تر نمایشگر در مقایسه با محصولات سامسونگ نیز به این گوشی وارد است. طبیعتاً در این بازه قیمتی، پیدا کردن یک محصول تماماً کامل و بی‌عیب نقص کاری سخت و حتی شاید غیرممکن باشد. از همین رو، Redmi Note 9 Pro می‌توان یک گوشی ایده‌آل برای کسانی باشد که به دنبال خرید یک محصول میان‌رده با امکانات بالا هستند. وبسایت سخت‌افزار نشان بهترین ارزش را به این گوشی اهدا می‌کند.

مزایا:

  • بدنه شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس 5
  • چراغ نوتیفیکشن و شارژ
  • قابلیت‌های شخصی‌سازی پیشرفته نرم‌افزاری
  • دوربین‌های متنوع و باکیفیت
  • عملکرد فوق العاده باتری
  • شارژر بسیار سریع

معایب:

  • عدم وجود هدفون در جعبه
  • وجود هاله تیره در حاشیه‌ها و اطراف دوربین سلفی
  • برنامه‌های پیش‌فرض غیرضروری
  • وزن بالا

پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

Redmi Note 9 Pro شیائومی انتخاب ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال خرید یک محصول میان‌رده با امکانات کاربردی و بالا هستند.

9.1امتیاز9سخت‌افزار8.9نرم‌‌افزار8.8صفحه‌نمایش9.1دوربین8.7صدا9.3طراحی9.9باتری9.4ارزش خرید

بررسی گوشی کپی گلکسی S20 سامسونگ – عضو کوچک و جذاب خانواده پرچمدار

دسته بندی اخبار فروشگاه طرح اصلی دسته‌بندی گوشی کپی رام گوشی چینی گوشی موبایل طرح اصلی مجله تکنولوژی مقایسه گوشی طرح اصلی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت