بررسی گلکسی S20 Ultra سامسونگ کپی – دوربینی جدید با قابلیت برقراری تماس!

بازدید: 697 بازدید
گوشی سامسونگ طرح اصلی

امسال سامسونگ در معرفی اولین سری از پرچمداران سال 2020 خود، دست به حرکتی جدید زد و از نسخه‌ای از گلکسی S20 تحت عنوان “Ultra” رونمایی کرد. اما دلیل این موضوع چه بود؟ بزرگترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان، هر سال یک نسخه Plus از پرچمداران سری S خود را روانه بازار می‌کند که از نظر مشخصات، در مقایسه با نسخه استاندارد دارای برتری‌ هستند. سامسونگ حتی امسال هم از این روند چشم‌پوشی نکرد و نسخه پلاس گلکسی اس20 را در کنار نسخه استاندارد معرفی کرد. به نظر می‌رسد سامسونگ با معرفی Galaxy S20 Ultra به عنوان محصولی برتر از اس20 پلاس، تصمیم گرفت تا یک پرچمدار کاملاً بی‌رقیب و بی‌عیب و نقص روانه بازار کند. اما آیا واقعاً این شرکت کره‌ای به هدف خود رسیده است؟

بررسی گلکسی S20 Ultra سامسونگ کپی

برای آنکه ببینیم گلکسی S20 Ultra سامسونگ تا چه اندازه گوشی کاملی است، تصمیم گرفتیم تا در یک بررسی تخصصی در وبسایت سخت‌افزار به کشف نقاط ضعف و قوت آن بپردازیم. پس با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

جعبه‌گشایی

همانطور که در ویدئوی جعبه‌گشایی گوشی گلکسی S20 Ultra سامسونگ دیده بودیم، در جعبه این گوشی به غیر دفترچه راهنما و پین جداکننده شیار سیم‌کارت، یک قاب ژله‌ای شفاف، شارژر، کابل شارژ، هدفون و گوشی‌های آن جای گرفته است.

طراحی

این روزها ظاهر گوشی‌های هوشمند حداقل در نمای جلو بسیار شبیه به یکدیگر به نظر می‌رسد و وجه تمایز آنها در اکثر موارد قاب پشتی آنها است. امسال ترند جدید برای قاب پشتی گوشی‌ها ایجاد شد و آن استفاده از قاب مربعی شکل برای دوربین‌های اصلی بود. این سبک طراحی را اولین بار در آیفون‌های سری 11 اپل و پس از آن در گوگل 4های پیکسل دیدیم. سامسونگ هم به پیروی از این سبک، گلکسی نوت 10 لایت درست به همان شکل روانه بازار کرد. اما گلکسی اس 10 لایت با کادری بزرگتر و مستطیلی شکل معرفی شد. غول کره‌ای دنیای فناوری برای گوشی‌های سری گلکسی اس 20 هم، همین طراحی را به کار گرفت.

بخش بزرگی از ناحیه بالایی قاب پشتی گلکسی اس20 اولترا به جایگاه دوربین‌ها اختصاص یافته است. چهار دوربین، یک فلش LED، تعدادی سنسور و عبارت 100X Space Zoom در این قاب مستطیلی شکل بزرگ جای گرفته است که در مقایسه با سطح گوشی، ارتفاع نسبتاٌ زیادی دارد. این یعنی زمانیکه گوشی را روی سطح صاف قرار دهید، تعادل نخواهد داشت و چون دوربین‌ها ضخامت بیشتری دارند، لق زدن محسوس خواهد بود. به‌غیر محفظه دوربین‌ها و لوگوی سامسونگ در قسمت پایین، عنصر خاص دیگری در قاب پشتی این دستگاه مشاهده نمی‌شود.

در قسمت جلوی گوشی، نمایشگر 6.9 اینچی تقریبا تمام فضا را به خود اختصاص داده است. البته این نمایشگر در قسمت وسط بالایی خود داری حفره‌ای است که دوربین سلفی تکی در آن جای گرفته است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار باریک هستند و درقسمت بالا و پایین بیشتر از لبه‌های کناری به چشم می‌آیند.

با این حال، وجود حاشیه‌ای هر چند باریک در لبه‌ها باعث شده تا در دست داشتن گوشی، به‌طور تصادفی باعث لمس نمایشگر نشود. در فاصله میان بالای نمایشگر و قاب گوشی هم بلندگوی مکالمه دستگاه به شکلی ظریف جای گرفته است، که مشاهده آن نیاز به دقت بالایی دارد.

سامسونگ پرچمدار بالارده جدید خود را در دو رنگ مشکی (Cosmic Black) و خاکستری (Cosmic Grey) به بازار عرضه می‌کند. هر دو رنگ گوشی ساده هستند و از طرح‌های شلوغ و الگوهای نوری گوشی‌های امروزی بهره‌ای نبرده‌اند. هر چند که این سادگی زیبایی کلاسیکی برای گوشی به ارمغان آورده، اما شاید بهتر این بود که سامسونگ برای سلیقه آن دسته از کاربران هم نسخه خاصی از گوشی را ارائه می‌کرد. قاب جلو و پشت گوشی S20 Ultra هر دو با شیشه گوریلا گلس 6 محافظت می‌شوند. این یعنی از بالاترین سطح مقاومت در میان گوشی‌های امروز برخوردارند. با این حال، ماهیت شیشه، شکستنی است و پتانسیل خوبی هم در جذب اثر انگشت دارد. بنابراین بهتر است اگر روزی قصد خرید این گوشی گرانقیمت را کردید، از قاب ژله‌ای درون جعبه استفاده کنید.

قاب آلومینیومی دور گوشی پذیرای تمامی عناصری است که باید باشد، به غیر از جک 3.5 میلیمتری هدفون. در لبه سمت راست گوشی کلیدهای تنظیم صدا و پاور جای گرفته‌اند. لبه پایین جایگاه بلندگوی اصلی، پورت USB-C و میکروفون مکالمه است. در لبه سمت چپ به غیر از خطوط آنتن که در هر چهار لبه مشاهده می‌شوند، هیچ عنصر دیگری به چشم نمی‌خورد. در نهایت در لبه بالای دستگاه شیار هایبرید سیم‌کارت و میکروفون حذف نویز قرار گرفته است.

کهکشانی جدید سامسونگ دارای ابعاد 166.9x76x8.8 میلیمتر و وزن 222 گرم است. گلکسی اس20 اولترا سنگین است، خیلی سنگین. در آن حد سنگین که در اولین لحظه دست گرفتن گوشی متوجه وزن بالای آن می‌شوید. این موضوع توجیه منطقی دارد، باتری بزرگ و ساختار دوربین‌ها. با این وجود و با در نظر گرفتن این موارد، باز هم وزن این گوشی اجازه استفاده طولانی مدت از آن را نمی‌دهد. به‌طور کلی طراحی اس20 اولترا کلاسیک، ساده و با کیفیت است. اما جایگاه بزرگی که برای دوربین‌های در نظر گرفته شده آن هم با رنگ مشکی ظاهر عجیبی به دستگاه داده است و ضخامت آن نیز استفاده از گوشی بر روی سطح صاف را شاید کمی آزاردهنده کند. ابعاد نسبتاً بزرگ S20 Ultra و وزن بالای آن، استفاده با یک دست را تقریباً غیرممکن کرده است، البته با در نظر گرفتن قیمت بالای آن بهتر است که در زمان کار با گوشی آن را با دو دست و محکم نگه دارید.

نمایشگر

گلکسی اس20 اولترا بزرگترین نمایشگر را در میان سه عضو خانواده در اختیار دارد. این نمایشگر 6.9 اینچی با رزولوشن 3200×1440 پیکسل و نسبت ابعاد 20:9 است. این نمایشگر دومین نسل از داینامیک آمولدهایی است که سامسونگ در پرچمداران خود استفاده می‌کند و Dynamic AMOLED 2X نام دارد. از آنجاییکه این کمپانی کره‌ای نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند خود در شرکت زیرمجموعه، یعنی Samsung Display تولید می‌کند، همواره بالاترین سطح کیفیت را در این محصولات نشان می‌دهد. این موضوع در S20 اولترا نیز به خوبی صدق می‌کند.

این گوشی بدون شک در حال حاضر، بهترین نمایشگر موجود در میان گوشی‌های هوشمند بازار را در اختیار دارد و این موضوع جای تعجب ندارد. صفحه نمایش 6.9 اینچی این دستگاه با تراکم پیکسلی 511 پیکسل بر اینچ، توسط گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود. اس 20 اولترا مانند دو برادر کوچکتر خود برای اولین بار به نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز شده‌اند. همانطور که مطلع هستید، ریفرش ریت بالاتر به معنای روان‌تر شدن حرکات در گوشی است. با وجود آنکه هدف اصلی این قابلیت، اجرای روان‌تر بازی‌‌ها است، اما تأثیر آن را می‌توان در وبگردی و حتی سوایپ کردن صفحات نمایشگر هم دید.

البته درخصوص نمایشگر 120 هرتز این گوشی نکته‌ای وجود دارد و آن اینست که این نرخ نوسازی در رزولوشن WQHD+ در دسترس نیست و اگر بخواهید نمایشگر را بر روی 120 هرتز تنظیم کنید، باید پیش از آن رزولوشن آن به 2400×1080 پیکسل (FHD+) تغییر دهید. این یعنی باید وضوح تصویر بهتر و نرخ نوسازی بالاتر یکی را فدا کنید. البته طبق تجربه تأثیر کاهش میزان رزولوشن در این گوشی آنقدر محسوس نیست و تنظیم نمایشگر در حالت 120 هرتز انتخاب بهتری به نظر می‌آید. با این حال، در نظر داشته باشید که انتخاب نمایشگر 120 هرتز میزان مصرف باتری گوشی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و شاید به همین دلیل است که سامسونگ ترجیح داده این نرخ نوسازی را در بالاترین کیفیت نمایشگر غیرفعال کند. در هر حال، شاید بهتر این بود که سامسونگ انتخاب و مدیریت مصرف انرژی را بر عهده کاربران می‌گذاشت.

گلکسی اس20 اولترا دارای نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتز است و این ویژگی‌ای است که تا امروز فقط در چند نمونه از گوشی‌های گیمینگ دیده بودیم. با در نظر گرفتن سخت‌افزار پرچمدار اس20 اولترا، این گوشی حتی می‌تواند رقیبی برای آن دسته از محصولات بازار نیز باشد. بیشینه روشنایی این نمایشگر در حالت فعال بودن Adaptive Brightness (روشنایی تطبیقی) 894 نیت است، که این اس20 اولترا را دارنده‌ی روشن‌ترین نمایشگر در بازار می‌کند. البته اگر حالت روشنایی تطبیقی را خاموش کنید، در بالاترین سطح نمایشگر 398 نیت روشنایی خواهد داشت.

در منوی تنظیمات Display و بالاتر از تمام گزینه‌ها، گزینه انتخاب تم روشن (Light) یا تاریک (Dark) قرار گرفته است. بخش دیگر این منو، Screen Mode است که مانند روال همیشگی دارای دو گزینه Natural و Vividبرای تنظیم حالت نمایشگر است. حالت Natural فضای رنگی sRGB را تحت پوشش قرار می‌دهد، در حالیکه Vivid بیشتر گرایش به نمایش رنگ‌ها در فضای رنگی DCI-P3 دارد. البته در هر دو حالت میزان تغییر رنگ‌های RGB و سردی و گرمی تصویر نیز وجود دارد.

Video Enhancer یکی دیگر از تنظیمات گوشی گلکسی اس20 اولترا است که با بالابردن کیفیت تصاویر ویدئوها، آنها را روشن‌تر و رنگ‌های زنده‌تر به چشمان کاربران ارائه می‌کند. این قابلیت در حال حاضر، برای 4 برنامه Video Player، یوتیوب، Google Play Movies & TV و نتفلیکس در دسترس است. تنظیمات دیگری که در بخش نمایشگر این گوشی وجود دارد، مانند Blue Light Filter (فیلتر نور آبی) یا Edge Screen و Navigation Bar، مواردی هستند که به‌طور معمول در تمامی گوشی‌های سامسونگ آنها را دیده‌ایم.

نمایشگر تمام صفحه اس20 اولترا که 89.9 درصد از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده و دارای حفره‌ای در بالای خود برای دوربین سلفی بوده، بهترین در کلاس خود است. باکیفیت، مدرن، بی‌حاشیه، زاویه دید مناسب، توانمند، روشنایی کافی، همگی از نکات مثبت این نمایشگر به حساب می‌آیند. بعید به نظر می‌رسد که شرکتی بتواند به این زودی‌ها نمایشگری با کیفیت نمایشگر اس20 اولترا، برای گوشی خود ارائه کند و احتمالاً آن شرکتی که موفق شود به سطحی بالاتر از کیفیت دست پیدا کند، سامسونگ خواهد بود که نسل آینده گوشی نوت را معرفی می‌کند.

سخت‌افزار

گلکسی اس 20 اولترا هم مانند دیگر گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، در دو نسخه و با دو چیپست متفاوت روانه بازار می‌شود. نسخه مجهز به اسنپدراگون 865 در بازار چین و آمریکا و نسخه اگزینوس 990 در بازار دیگر نقاط جهان ارائه می‎شود. طبیعتاً نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته، دارای چیپست اگزینوس 990 با پشتیبانی از شبکه 5G است.

اگزینوس 990 با معماری 7 نانومتری پلاس طراحی شده و دارای هشت هسته (2 هسته 2.73 گیگاهرتزی Mongoose M5، دو هسته 2.50 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 4 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G77 است. این پردازنده با 12-16 گیگابایت حافظه رم و 128-256-512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 همراه شده است. البته سامسونگ شیار سیم‌کارت هایبرید برای این دستگاه در نظر گرفته و در صورتیکه قصد استفاده از سیم‌کارت دوم را نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از کارت حافظه MicroSD، فضای گوشی را افزایش دهید.

سخت‌افزاری که سامسونگ در گوشی گلکسی اس20 اولترا استفاده کرده است، به نوبه خود یک سخت‌افزار پرچمدار است. از گوشی گرانقیمتی مانند اس20 اولترا انتظار عملکردی در بالاترین سطح می‌رود و نتایج هم چیزی غیر از این را نشان نمی‌دهد. این موضوع را می‌توان به خوبی با مشاهده نتایج بنچمارک گوشی مشاهده کرد. البته باوجود آنکه امتیازات این گوشی در تست‌های بنچمارک بسیار خوب بوده، اما اس20 اولترا با چیپست اسنپدراگون 865 در مواردی بهتر از نسخه اگزینوس 990 عمل کرده است.

کهکشانی جدید سامسونگ در استفاده روزمره از گوشی تجربه بسیار لذت بخشی به کاربر ارائه می‌کند. سخت‌افزار قدرتمند این دستگاه با نمایشگر باکیفیت 120 هرتز آن با در نرم‌افزار تند و تیز گوشی، حس استفاده از یک محصول گرانقیمت را به خوبی به شما منتقل می‌کند. ترکیب این مجموعه با یکدیگر، S20 Ultra را به یک گزینه عالی برای گیمینگ تبدیل خواهد کرد.

با اس 20 اولترا می‌توانید ساعت‌ها بدون کندی، لگ و هر مشکلی دیگری که در بازی تجربه کرده‌اید، با خیال راحت به بازی مشغول شوید. البته پس از مدتی، احتمالاً از گرم شدن دستگاه و نگرانی از بابت باتری گوشی بازی را رها خواهید کرد. اما حتی در صورت ادامه به آن هم با مشکلی از جهت اجرا یا افت فریم روبه‎رو نخواهید شد. این دقیقاً همان چیزی است که از گوشی گرانقیمتی مانند اس20 اولترا انتظار می‌رود.

سامسونگ راه‌کارهای زیادی برای امنیت این گوشی ارائه داده است. به‌غیر از روش‌های معمول سنتی مانند استفاده از رمز، الگو و پین، دو روش احراز هویت دیگر نیز در نظر گرفته شده است. روش اول، حسگر اثر انگشت است که در زیر نمایشگر آن جای گرفته. این سنسور از نوع اولتراسونیک بوده و از سرعت نسبتاً خوبی برخوردار است. این سنسور در مقایسه با نسل قبل دستخوش بهبود شده است دقت خوبی دارد، اما سامسونگ می‌توانست برای ارتقاء بهتر، فضای بیشتری به آن اختصاص دهد تا کاربر برای باز کردن قفل، دقت زیادی برای درست قرار دادن انگشت در جایش به خرج ندهد.

دومین روش احراز هویت بایومتریک S20 Ultra تشخیص چهره دو بعدی است که به کمک دوربین سلفی قادر به باز کردن قفل صفحه است. برخلاف اس10 پلاس سال 2019 که دارای 2 دوربین سلفی بود، این گوشی به‌دلیل آنکه فاقد سنسور تشخیص عمق است، نمی‌تواند با دقت و امنیت بالا این عمل را انجام دهد. با این وجود، اگر بحث نگرانی امنیتی را کنار بگذاریم، دوربین سلفی از نظر سرعت تشخیص چهره در تمامی شرایط عملکرد بسیار خوبی دارد.

در بخش اتصالات، این دستگاه مجموعه کاملی از رده‌بالاترین قابلیت‌های مورد نیاز یک گوشی هوشمند را به کاربر ارائه می‌کند. مودم 5G، پورت USB 3.2 Type C، بلوتوث نسخه 5.0، وایفای 802.11 a/b/g/n/ac/ax باند دوگانه برجسته‌ترین این ماژول‌ها هستند. سرعت دریافت و ارسال اطلاعات در اکثر ماژول‌های مذکور قابل بررسی است، اما از آنجاییکه به‌دلیل شرایط مرتبط با قوانین رجیستری در ایران، امکان استفاده از سیم‌کارت و بررسی عملکرد این قابلیت‌ها وجود ندارد. از سوی دیگر باتوجه به این موضوع که عملکرد نسل چهارم شبکه‌های موبایلی در ایران هنوز هم در سطح ایده‌ال خود قرار ندارد، لذا پرداختن به قابلیت 5G این گوشی کاملاً بیهوده به نظر می‌رسد.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، جک 3.5 میلیمتری در این گوشی هم حذف شده و هدفون AKG هم که درون جعبه این گوشی قرار گرفته است، USB-C است. با این حال، این هدفون از کیفیت بسیار بالایی، بلندی خوب و وضوح عالی برخوردار است.

اما بهترین نکته درخصوص صدای اس20 اولترا بلندگوی استریو آن است. تجربه صدای استریو در واقعیت شاید دو برابر بهتر از آن چیزی باشد که در گوشی‌های بدون صدای استریو دیده‌اید. صدای فراگیر و باکیفیتی که در S20 Ultra با گوش‌هایتان تجربه می‌کنید، از بهترین‌ها است و به لذت تماشای ویدئو و بازی کردن بدون هدفون خواهد افزود.

نرم‌افزار

سامسونگ اس20 اولترا را با جدیدترین سیستم عامل موجود، یعنی اندروید 10 با پوسته One UI 2 روانه بازار کرده است. نسل دوم رابط کاربری One UI در ظاهر تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد و به‌نظر می‌رسد که بخش بزرگی از این تغییرات این نرم‌افزار مربوط به بهینه‌سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری آن بوده است.

این رابط کاربری طیف گسترده‌ای از امکانات و قابلیت‌های کاربردی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. خوشبختانه تعداد برنامه‌های پیش‌فرض اس20 چندان آزاردهنده نیست و از آنجاییکه امکان حذف اکثریت آنها در نظر گرفته شده، چندان جای نگرانی ندارد. حالت Night Mode که در اندروید 10 به‌صورت سیستمی گسترده‌تر شده، کاملاً یکپارچه تمامی قسمت‌های رابط کاربری را به رنگ‌های تیره در می‌آورد و کار با گوشی در شب و محیط‌های تاریک را آسان‌تر کرده است. البته از تأثیر مثبتی که این حالت در میزان مصرف باتری گوشی دارد، نیز نمی‌توان غافل شد.

در کنار این موارد، امکانات دیگری نیز هستند که نقش مثبتی در میزان مصرف باتری ندارند. به عنوان مثال قابلیتAOD یا صفحه نمایش همیشه روشن که از جذاب‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های سامسونگ به حساب می‌آید، می‌تواند سرعت تخلیه باتری را به‌طور نامحسوس بالاتر ببرد. قابلیت Digital well-being و Parental Control نیز در نرم‌افزار گوشی نه تنها شما را از مدتی که در برنامه‌های مختلف می‌گذرانید مطلع می‌کند؛ بلکه می‌توانید محدودیت‌هایی برای استفاده شما یا فرزندنتان از گوشی و برنامه‌های آن نیز اعمال کند.

سامسونگ در اس20 اولترا دو تغییر جدید لحاظ کرد؛ کلید اختصاصی بیکسبی را حذف کرد، منوی اختصاصی این دستیار را از Bixby Home به Samsung Daily تغییر داد. به‌جز تغییر نام، به نظر نمی‌رسد که تغییر خاص دیگری در این منو ایجاد شده باشد. از دیگر امکانات موجود در پوسته جدید سامسونگ می‌توان به Game Launcher اشاره کرد که محیطی مخصوص بازی ارائه می‌کند. در این قسمت امکان این وجود دارد که برای تمامی بازی‌های یا هر بازی به‌طور جداگانه مشخص شود که تمرکز دستگاه بر روی چه گزینه‌ای باشد؛ مصرف باتری، عملکرد بهتر یا تعادل میان این دو گزینه.

به‌طورکلی رابط کاربری One UI 2.0 مجموعه‌ای از امکانات کاربردی مانند تم تاریک، منوی کناری، صفحه نمایش همیشه روشن، ژست‌های حرکتی و … را ارائه می‌کند. به غیر از وجود برنامه‌های پیش‌فرض که تقریباً در همه گوشی‌ها دیده می‌شود، ایراد خاص دیگری به نرم‌افزار اس20 اولترا وارد نیست.

دوربین

دوربین‌های گلکسی اس20 اولترا همان بخشی هستند که سامسونگ طراحی گوشی را تا حد زیادی فدای آنها کرده است. اما آیا این فداکاری نتیجه‌بخش بوده است؟ دوربین‌هایی که سامسونگ در این گوشی استفاده کرده، شباهتی به هیچ کدام از اعضای دیگر خانواده ندارد، با این حال، تمامی آنها توسط خود این شرکت ساخته و طراحی شده‌اند.

سنسور اصلی این دوربین‌ها که 108 مگاپیکسلی است، Isocell Bright HM1 نام دارد و از فناوری Nonacell بهره می‌برد. نوناسل ( نونا به لاتین عدد 9 است) به معنای ترکیب 9 به 1 پیکسل‌های مجاور و تبدیل شدن به یک پیکسل بزرگتر است. این ترکیب پیکسلی به ایجاد عکس‌های 12 مگاپیکسلی با نویز کمتر و روشنایی و جزئیات بیشتر منجر می‌شود. اندازه این سنسور 1/1.33 اینچ است و این اندازه نسبتاً بزرگ به جذب نور کافی در عکس و برجسته‌تر شدن سوژه در زمان تار کردن پس‌زمینه کمک می‌کند. این سنسور دارای گشادگی دیافراگم f/1.8 است و از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز بهره می‌برد.

دوربین اصلی به‌صورت پیش‎فرض تصاویر را به‌صورت 12 مگاپیکسلی ثبت می‌کند، با این حال، در صورت تمایل می‌توانید در بخش تنظیمات دوربین را روی حالت 108 مگاپیکسلی تنظیم کنید. اما از آنجاییکه کیفیت عکس خروجی در حالت پیش‌فرض بسیار خوب است، احتمالاً نیازی به این کار نخواهید داشت. سنسور دوم که بالاتر از همه، در سمت چپ قرار گرفته است، 12 مگاپیکسلی و از نوع فوق عریض با گشادگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد. این دوربین تصاویری که دوربین اصلی نمی‌تواند تمام منظره را در کادر جای دهد، ثبت می‌کند و از آنجاییکه از قابلیت فیلمبرداری Super Steady video بهره می‌برد، توانایی ضبط ویدئو بدون لرزش را نیز دارد.

دوربین سوم در پایین سنسورهای 12 و 108 مگاپیکسلی جای گرفته، 48 مگاپیکسلی پریسکوپی برای عکاسی تله‌فوتو است. این دوربین بدون شک یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بخش‌های گلکسی اس20 اولترا به حساب می‌آید که می‌تواند برای یک زمان طولانی شما را مشغول خود کند. سنسور 48 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/3.5 از فناوری Quad Bayer (ترکیب 4 پیکسل به 1) بهره می‌برد و تصاویر خروجی 12 مگاپیکسلی تحویل می‌دهد. این سنسور از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر تصویر اپتیکال و زوم 10x هایبرید اپتیکال بهره می‌برد.

جالب‌تر از زوم 10 برابر، زوم‌هایی با بزرگنمایی بیشتر است. هر چند که با بالارفتن عدد زوم، کیفیت تصاویر افت پیدا می‌کند، با این حال، تمرکز بیشتر بر روی جزئیات آن هم از فاصله بسیار دور سرگرم کننده است. در آخرین مرحله از زوم این دوربین به Space Zoom 100x خواهید رسید. زومی که با وجود افت بالای کیفیت، باز هم اطلاعات جالبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در نهایت، سنسور چهارم که در پایین فلش LED جای گرفته، 0.3 مگاپیکسلی و از نوع ToF سه‌بعدی با گشادگی دیافراگم f/1.0 است. این سنسور به خودی خود توانایی ثبت تصاویر را ندارد، اما برای تصاویر پرتره به تار کردن طبیعی و دقیق تصویر کمک چشمگیری می‌کند و تأثیر آن را می‌توانید در نمونه عکس‌هایی که در ادامه مطلب با شما به اشتراک گذاشته‌ایم، مشاهده کنید.

سامسونگ برای دوربین سلفی اس20 اولترا یک سنسور 40 مگاپیکسلی عریض با گشادگی دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته است که با فناوری Quad Bayer خروجی 10 مگاپیکسلی تحویل می‌دهد. باوجود آنکه سنسور دومی برای تشخیص عمق تصاویر برای این دوربین لحاظ نشده است، اما به‌لطف هوش مصنوعی و بهبودهای نرم‌افزاری، عملکرد آن در ثبت تصاویر سلفی بسیار خوب است. دوربین سلفی گلکسی اس20 اولترا تقریباً در تمامی شرایط نوری تصاویر خوبی ثبت می‌کند و قادر است مرز میان سوژه و پس‌زمینه را به خوبی تشخیص دهد. البته سامسونگ مد اختصاصی Night را برای عکاسی در شرایط کم نور و تاریک در نظر گرفته است که نسبت به حالت نرمال تصاویر بسیار بهتر با نویز کمتر به ثبت می‌رساند.

نرم‌افزار دوربین

در صفحه اصلی نرم‌افزار دوربین سه حالت برای عکاسی در نظر گرفته شده است؛ 0.5x (فوق عریض)، 1x (اصلی 108 مگاپیکسلی) و 5x (تله‌فوتو). اما در زمان سوئیچ بین این سنسورها به بزرگنمایی‌های دیگر برمی‌خورید که شامل 2x، 4x، 10x، 30x و 100x می‌شود. سامسونگ حالت‌های متنوعی برای عکاسی و فیلمبرداری در نرم‌افزار این گوشی در نظر گرفته است. Live Focus حالتی است که در آن با استفاده از دوربین ToF و هوش مصنوعی، پس‌زمینه سوژه به شکل طبیعی تار می‌شود. Night همانگونه که از نام آن مشخص است برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور، تاریک و شب مورد استفاده قرار می‌گیرد. Pro برای افرادی در نظر گرفته شده که علاقه دارند تا دستی با تغییرات تنظیمات عکس مورد رضایت خود را ثبت کنند. Food برای عکاسی از غذا و پانوراما برای عکاسی در وسعت بالا استفاده می‌شود.

اما حالت جدیدی که سامسونگ برای اولین بار در S20 Ultra لحاظ کرده است، Single Take است. در این حالت دوربین‌ها به طور همزمان اقدام به ثبت عکس و فیلم با حالت‌های متنوع می‌شوند و در نهایت پس از چند ثانیه گلچینی از آنها ذخیره می‌شود. به‌دست آوردن نتایج مطلوب در این حالت کمی سخت است، اما در هر حال، مد جدیدی است که انتظار می‌رود در آینده دستخوش تغییرات مثبتی شود.

تنوع فیلمبرداری با دوربین‌های S20 اولترا نیز مانند عکاسی آن بسیار بالا است. در نرم‌افزار این دوربین حالت‌هایی مانند Live Focus Video، Pro Video، Super Slow-Mo، Slow Motion و Hyperlapse در نظر گرفته شده است. در بخش تنظیمات رزولوشن دوربین برای فیلمبرداری هم در بالاترین سطح، کیفیت خیره‌کننده 8K (معادل 7680×4320 پیکسل) به چشم می‌خورد که البته به‌دلیل حجم بالا و پردازش سنگین با محدودیت زمانی همراه است.

سامسونگ دوربین‌های بسیار متنوعی برای گرانقیمت‌ترین پرچمدار خود تا به امروز در نظر گرفته است. بسیاری از قابلیت‌های این دوربین‌ها کاربردی و مفید و بسیاری دیگر جنبه تبلیغاتی دارد. به‌عنوان مثال، قابلیت‌های زوم فضایی 100x یا Single Take از آن دسته از ویژگی‌هایی نیستند که شما هر روز از آنها استفاده کنید، اما برای نمایش دادن آن به دوستان یا خانواده جالب است.

با این حال و با وجود قابلیت‌های دهان پرکن، عملکرد دوربین S20 Ultra برای استفاده روزمره در بالاترین سطح کیفیت قرار دارد. سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو در تمامی شرایط می‌توانند عکس‌های با کیفیتی و تقریباً بدون عیبی به شما ارائه کنند. بنابراین اگر بخواهیم سوالی که کمی قبل‌تر مطرح کردیم مبنی بر اینکه “آیا فدا کردن طراحی برای ساختار دوربین‌ها اثربخش بود یا خیر” پاسخ دهیم، جواب آن قطعاً مثبت است.

نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی گلکسی S20 Ultra سامسونگ
0.5x

1x

2x

5x

10x

30x

100x

1x

5x

10x

30x

100x

حالت Live Focus

حالت استاندارد

حالت 108 مگاپیکسلی

حالت ماکرو

سلفی اسناندار

سلفی Live Focus

0.5x

1x

2x

4x

5x

10x

30x

2x – Live Focus

2x – استاندارد

با دوربین فوق عریض – Night

با دوربین اصلی – Night

با دوربین تله‌فوتو – Night

سلفی حالت Night

سلفی حالت Live Focus

سلفی حالت استاندار

0.5X

1X

2X

4X

5X

10X

30X

100X
باتری

گلکسی اس20 اولترا سامسونگ دارای نمایشگر 120 هرتز و امکان پشتیبانی از شبکه 5G است. بهره بردن از این دو قابلیت طبیعتاً میزان مصرف باتری را به‌طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. از همین رو سامسونگ با راهکاری مناسب، یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپرساعتی برای این گوشی در نظر گرفته است. از آنجاییکه شبکه 5G هنوز در کشور ما راه‌اندازی نشده، میزان مصرف باتری در اس20 اولترا ربط مستقیمی به نحوه استفاده از نمایشگر گوشی دارد.

خوشبختانه S20 Ultra سامسونگ عملکرد بسیار خوبی در مصرف باتری دارد و حتی در زمان استفاده از نمایشگر در حالت 120 هرتز هم می‌تواند یک روز کامل برای شما شارژ نگه دارد. این یعنی باوجود نگرانی همیشگی کاربران در میزان شارژ گوشی، در صورت مدیریت استفاده از گوشی می‌توانید حداقل تا یک روز نیم از شارژر بی‌نیاز باشد. عملکرد باتری اس20 اولترا در تست PC Mark نیز بسیار خوب بود و توانست 11 ساعت و 57 دقیقه دوام آورد.

سامسونگ گفته است که برای پرچمدار جدید خود امکان پشتیبانی از شارژر 45 وات را در نظر گرفته که می‌تواند در مدت 58 دقیقه کل ظرفیت باتری را شارژ کند. اما S20 اولترا با شارژر 25 وات در درون جعبه راهی بازار می‌شود. خوشبختانه اختلاف سرعت شارژ این دو شارژ آنقدرها هم زیاد نیست و باتری این گوشی با شارژ 25 وات در زمانی نزدیک به 1 ساعت و 8 دقیقه شارژ به‌طور کامل شارژ می‌شود.

اس20 اولترا امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم با سرعت 15 وات و شارژ بی‌سیم معکوس با سرعت 9 وات را نیز دارد. از آنجاییکه تکنولوژی شارژ معکوس در گوشی‌های هوشمند هنوز مراحل ابتدایی خود را سپری می‌کند و باتری گوشی‌ها همواره با محدودیت‌های دست و پا گیری همراهند، استفاده از این قابلیت برای شارژ یک گوشی دیگر چندان جالب نیست، اما اس20 اولترا می‌توانند مانند یک پاور بانک بی‌سیم برای شارژ ساعت هوشمند، هدفون و … مفید واقع شود.

اس 20 اولترا یک گوشی پرچمدار تمام معنا است و این موضوع را حتی می‌توان از عملکرد باتری گوشی و مدیریت مصرف انرژی آن دریافت. سامسونگ در بخش تنظیمات Power Mode باتری، چهار حالت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در نظر گرفته است. High Performance (بالاترین سطح عملکرد)، Optimized (بهینه)، Medium-power saving (سطح میانی ذخیره انرژی) و Maximum power saving (بالاترین سطح ذخیره انرژی). به صورت پیش‌فرض باتری گوشی در حالت بهینه قرار دارد، اما در زمانیکه نیاز به مدیریت مصرف باتری است و امکان شارژ گوشی وجود ندارد، دو حالت پاور سیو می‌تواند بسیار کاربردی واقع شوند. در صورتیکه هم که قصد داشته باشید از تمام قدرت گوشی استفاده کنید، می‌توانید گزینه High Performance را انتخاب کرده که در این صورت میزان مصرف باتری بالاتر خواهد رفت.

نتیجه‌گیری

گلکسی S20 Ultra سامسونگ یک گوشی همه فن حریف است. از نظر قدرت، نمایشگر، کیفیت ساخت، دوربین و باتری عملکردی در استاندارد یک پرچمدار واقعی از خود به نمایش گذاشته است. اما در نهایت این قیمت است که حرف اول را می‌زند. این گوشی در بازار با قیمت 1400 به فروش می‌رسد. این یعنی بخش بزرگی از جامعه توان خرید چنین محصول لوکسی را ندارند. اتصال 5G و دوربین‌های توانمند دلیل اصلی قیمت بالای این گوشی می‌تواند.

به‌ عقیده بسیاری سامسونگ می‌توانست با حذف دوربین 108 مگاپیکسلی و پریسکوپی که وجود آنها ضرورتی ندارد و صرفاً بازاریابی برای این برند به حساب می‌آیند، قیمت معقول‌تری برای S20 اولترا در نظر بگیرد. با این دیدگاه Galaxy S20+ گزینه بهتری برای شما خواهد بود. اما اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که صرف نظر از قیمت، به خرید آخرین مدل از محصولات علاقمندید، اس20 اولترا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

مجموعه سخت‌افزار نشان Performance Award را به‌دلیل عملکرد بالای گوشی S20 Ultra از نظر سخت‌افزاری به این گوشی اعطاء می‌کند.

مزایا:

نمایشگر عالی
سخت‌افزار قدرتمند
اتصال 5G
صدای استریو و باکیفیت
دوربین‌های توانمند
باتری سخت‌جان
سرعت شارژر بالا شارژر 25 وات

معایب:

طراحی نه‌چندان جذاب
وزن بالا
نبود جک 3.5 میلیمتری هدفون
قیمت بسیار بالا
نبود شارژر 45 وات در جعبه

پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که صرف نظر از قیمت، به خرید آخرین مدل از محصولات علاقمندید، اس20 اولترا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

9.4امتیاز9.8سخت افزار9.8صفحه نمایش9.6دوربین9.3صدا8.8طراحی9.5باتری8.8ارزش خرید

بررسی گلکسی S20 Ultra سامسونگ

برای آنکه ببینیم گلکسی S20 Ultra سامسونگ تا چه اندازه گوشی کاملی است، تصمیم گرفتیم تا در یک بررسی تخصصی در وبسایت سخت‌افزار به کشف نقاط ضعف و قوت آن بپردازیم. پس با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

جعبه‌گشایی

همانطور که در ویدئوی جعبه‌گشایی گوشی گلکسی S20 Ultra سامسونگ دیده بودیم، در جعبه این گوشی به غیر دفترچه راهنما و پین جداکننده شیار سیم‌کارت، یک قاب ژله‌ای شفاف، شارژر، کابل شارژ، هدفون و گوشی‌های آن جای گرفته است.

طراحی

این روزها ظاهر گوشی‌های هوشمند حداقل در نمای جلو بسیار شبیه به یکدیگر به نظر می‌رسد و وجه تمایز آنها در اکثر موارد قاب پشتی آنها است. امسال ترند جدید برای قاب پشتی گوشی‌ها ایجاد شد و آن استفاده از قاب مربعی شکل برای دوربین‌های اصلی بود. این سبک طراحی را اولین بار در آیفون‌های سری 11 اپل و پس از آن در گوگل 4های پیکسل دیدیم. سامسونگ هم به پیروی از این سبک، گلکسی نوت 10 لایت درست به همان شکل روانه بازار کرد. اما گلکسی اس 10 لایت با کادری بزرگتر و مستطیلی شکل معرفی شد. غول کره‌ای دنیای فناوری برای گوشی‌های سری گلکسی اس 20 هم، همین طراحی را به کار گرفت.

بخش بزرگی از ناحیه بالایی قاب پشتی گلکسی اس20 اولترا به جایگاه دوربین‌ها اختصاص یافته است. چهار دوربین، یک فلش LED، تعدادی سنسور و عبارت 100X Space Zoom در این قاب مستطیلی شکل بزرگ جای گرفته است که در مقایسه با سطح گوشی، ارتفاع نسبتاٌ زیادی دارد. این یعنی زمانیکه گوشی را روی سطح صاف قرار دهید، تعادل نخواهد داشت و چون دوربین‌ها ضخامت بیشتری دارند، لق زدن محسوس خواهد بود. به‌غیر محفظه دوربین‌ها و لوگوی سامسونگ در قسمت پایین، عنصر خاص دیگری در قاب پشتی این دستگاه مشاهده نمی‌شود.

در قسمت جلوی گوشی، نمایشگر 6.9 اینچی تقریبا تمام فضا را به خود اختصاص داده است. البته این نمایشگر در قسمت وسط بالایی خود داری حفره‌ای است که دوربین سلفی تکی در آن جای گرفته است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار باریک هستند و درقسمت بالا و پایین بیشتر از لبه‌های کناری به چشم می‌آیند.

با این حال، وجود حاشیه‌ای هر چند باریک در لبه‌ها باعث شده تا در دست داشتن گوشی، به‌طور تصادفی باعث لمس نمایشگر نشود. در فاصله میان بالای نمایشگر و قاب گوشی هم بلندگوی مکالمه دستگاه به شکلی ظریف جای گرفته است، که مشاهده آن نیاز به دقت بالایی دارد.

سامسونگ پرچمدار بالارده جدید خود را در دو رنگ مشکی (Cosmic Black) و خاکستری (Cosmic Grey) به بازار عرضه می‌کند. هر دو رنگ گوشی ساده هستند و از طرح‌های شلوغ و الگوهای نوری گوشی‌های امروزی بهره‌ای نبرده‌اند. هر چند که این سادگی زیبایی کلاسیکی برای گوشی به ارمغان آورده، اما شاید بهتر این بود که سامسونگ برای سلیقه آن دسته از کاربران هم نسخه خاصی از گوشی را ارائه می‌کرد. قاب جلو و پشت گوشی S20 Ultra هر دو با شیشه گوریلا گلس 6 محافظت می‌شوند. این یعنی از بالاترین سطح مقاومت در میان گوشی‌های امروز برخوردارند. با این حال، ماهیت شیشه، شکستنی است و پتانسیل خوبی هم در جذب اثر انگشت دارد. بنابراین بهتر است اگر روزی قصد خرید این گوشی گرانقیمت را کردید، از قاب ژله‌ای درون جعبه استفاده کنید.

قاب آلومینیومی دور گوشی پذیرای تمامی عناصری است که باید باشد، به غیر از جک 3.5 میلیمتری هدفون. در لبه سمت راست گوشی کلیدهای تنظیم صدا و پاور جای گرفته‌اند. لبه پایین جایگاه بلندگوی اصلی، پورت USB-C و میکروفون مکالمه است. در لبه سمت چپ به غیر از خطوط آنتن که در هر چهار لبه مشاهده می‌شوند، هیچ عنصر دیگری به چشم نمی‌خورد. در نهایت در لبه بالای دستگاه شیار هایبرید سیم‌کارت و میکروفون حذف نویز قرار گرفته است.

کهکشانی جدید سامسونگ دارای ابعاد 166.9x76x8.8 میلیمتر و وزن 222 گرم است. گلکسی اس20 اولترا سنگین است، خیلی سنگین. در آن حد سنگین که در اولین لحظه دست گرفتن گوشی متوجه وزن بالای آن می‌شوید. این موضوع توجیه منطقی دارد، باتری بزرگ و ساختار دوربین‌ها. با این وجود و با در نظر گرفتن این موارد، باز هم وزن این گوشی اجازه استفاده طولانی مدت از آن را نمی‌دهد. به‌طور کلی طراحی اس20 اولترا کلاسیک، ساده و با کیفیت است. اما جایگاه بزرگی که برای دوربین‌های در نظر گرفته شده آن هم با رنگ مشکی ظاهر عجیبی به دستگاه داده است و ضخامت آن نیز استفاده از گوشی بر روی سطح صاف را شاید کمی آزاردهنده کند. ابعاد نسبتاً بزرگ S20 Ultra و وزن بالای آن، استفاده با یک دست را تقریباً غیرممکن کرده است، البته با در نظر گرفتن قیمت بالای آن بهتر است که در زمان کار با گوشی آن را با دو دست و محکم نگه دارید.

نمایشگر

گلکسی اس20 اولترا بزرگترین نمایشگر را در میان سه عضو خانواده در اختیار دارد. این نمایشگر 6.9 اینچی با رزولوشن 3200×1440 پیکسل و نسبت ابعاد 20:9 است. این نمایشگر دومین نسل از داینامیک آمولدهایی است که سامسونگ در پرچمداران خود استفاده می‌کند و Dynamic AMOLED 2X نام دارد. از آنجاییکه این کمپانی کره‌ای نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند خود در شرکت زیرمجموعه، یعنی Samsung Display تولید می‌کند، همواره بالاترین سطح کیفیت را در این محصولات نشان می‌دهد. این موضوع در S20 اولترا نیز به خوبی صدق می‌کند.

این گوشی بدون شک در حال حاضر، بهترین نمایشگر موجود در میان گوشی‌های هوشمند بازار را در اختیار دارد و این موضوع جای تعجب ندارد. صفحه نمایش 6.9 اینچی این دستگاه با تراکم پیکسلی 511 پیکسل بر اینچ، توسط گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود. اس 20 اولترا مانند دو برادر کوچکتر خود برای اولین بار به نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز شده‌اند. همانطور که مطلع هستید، ریفرش ریت بالاتر به معنای روان‌تر شدن حرکات در گوشی است. با وجود آنکه هدف اصلی این قابلیت، اجرای روان‌تر بازی‌‌ها است، اما تأثیر آن را می‌توان در وبگردی و حتی سوایپ کردن صفحات نمایشگر هم دید.

البته درخصوص نمایشگر 120 هرتز این گوشی نکته‌ای وجود دارد و آن اینست که این نرخ نوسازی در رزولوشن WQHD+ در دسترس نیست و اگر بخواهید نمایشگر را بر روی 120 هرتز تنظیم کنید، باید پیش از آن رزولوشن آن به 2400×1080 پیکسل (FHD+) تغییر دهید. این یعنی باید وضوح تصویر بهتر و نرخ نوسازی بالاتر یکی را فدا کنید. البته طبق تجربه تأثیر کاهش میزان رزولوشن در این گوشی آنقدر محسوس نیست و تنظیم نمایشگر در حالت 120 هرتز انتخاب بهتری به نظر می‌آید. با این حال، در نظر داشته باشید که انتخاب نمایشگر 120 هرتز میزان مصرف باتری گوشی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و شاید به همین دلیل است که سامسونگ ترجیح داده این نرخ نوسازی را در بالاترین کیفیت نمایشگر غیرفعال کند. در هر حال، شاید بهتر این بود که سامسونگ انتخاب و مدیریت مصرف انرژی را بر عهده کاربران می‌گذاشت.

گلکسی اس20 اولترا دارای نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتز است و این ویژگی‌ای است که تا امروز فقط در چند نمونه از گوشی‌های گیمینگ دیده بودیم. با در نظر گرفتن سخت‌افزار پرچمدار اس20 اولترا، این گوشی حتی می‌تواند رقیبی برای آن دسته از محصولات بازار نیز باشد. بیشینه روشنایی این نمایشگر در حالت فعال بودن Adaptive Brightness (روشنایی تطبیقی) 894 نیت است، که این اس20 اولترا را دارنده‌ی روشن‌ترین نمایشگر در بازار می‌کند. البته اگر حالت روشنایی تطبیقی را خاموش کنید، در بالاترین سطح نمایشگر 398 نیت روشنایی خواهد داشت.

در منوی تنظیمات Display و بالاتر از تمام گزینه‌ها، گزینه انتخاب تم روشن (Light) یا تاریک (Dark) قرار گرفته است. بخش دیگر این منو، Screen Mode است که مانند روال همیشگی دارای دو گزینه Natural و Vividبرای تنظیم حالت نمایشگر است. حالت Natural فضای رنگی sRGB را تحت پوشش قرار می‌دهد، در حالیکه Vivid بیشتر گرایش به نمایش رنگ‌ها در فضای رنگی DCI-P3 دارد. البته در هر دو حالت میزان تغییر رنگ‌های RGB و سردی و گرمی تصویر نیز وجود دارد.

Video Enhancer یکی دیگر از تنظیمات گوشی گلکسی اس20 اولترا است که با بالابردن کیفیت تصاویر ویدئوها، آنها را روشن‌تر و رنگ‌های زنده‌تر به چشمان کاربران ارائه می‌کند. این قابلیت در حال حاضر، برای 4 برنامه Video Player، یوتیوب، Google Play Movies & TV و نتفلیکس در دسترس است. تنظیمات دیگری که در بخش نمایشگر این گوشی وجود دارد، مانند Blue Light Filter (فیلتر نور آبی) یا Edge Screen و Navigation Bar، مواردی هستند که به‌طور معمول در تمامی گوشی‌های سامسونگ آنها را دیده‌ایم.

نمایشگر تمام صفحه اس20 اولترا که 89.9 درصد از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده و دارای حفره‌ای در بالای خود برای دوربین سلفی بوده، بهترین در کلاس خود است. باکیفیت، مدرن، بی‌حاشیه، زاویه دید مناسب، توانمند، روشنایی کافی، همگی از نکات مثبت این نمایشگر به حساب می‌آیند. بعید به نظر می‌رسد که شرکتی بتواند به این زودی‌ها نمایشگری با کیفیت نمایشگر اس20 اولترا، برای گوشی خود ارائه کند و احتمالاً آن شرکتی که موفق شود به سطحی بالاتر از کیفیت دست پیدا کند، سامسونگ خواهد بود که نسل آینده گوشی نوت را معرفی می‌کند.

سخت‌افزار

گلکسی اس 20 اولترا هم مانند دیگر گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، در دو نسخه و با دو چیپست متفاوت روانه بازار می‌شود. نسخه مجهز به اسنپدراگون 865 در بازار چین و آمریکا و نسخه اگزینوس 990 در بازار دیگر نقاط جهان ارائه می‎شود. طبیعتاً نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته، دارای چیپست اگزینوس 990 با پشتیبانی از شبکه 5G است.

اگزینوس 990 با معماری 7 نانومتری پلاس طراحی شده و دارای هشت هسته (2 هسته 2.73 گیگاهرتزی Mongoose M5، دو هسته 2.50 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 4 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G77 است. این پردازنده با 12-16 گیگابایت حافظه رم و 128-256-512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 همراه شده است. البته سامسونگ شیار سیم‌کارت هایبرید برای این دستگاه در نظر گرفته و در صورتیکه قصد استفاده از سیم‌کارت دوم را نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از کارت حافظه MicroSD، فضای گوشی را افزایش دهید.

سخت‌افزاری که سامسونگ در گوشی گلکسی اس20 اولترا استفاده کرده است، به نوبه خود یک سخت‌افزار پرچمدار است. از گوشی گرانقیمتی مانند اس20 اولترا انتظار عملکردی در بالاترین سطح می‌رود و نتایج هم چیزی غیر از این را نشان نمی‌دهد. این موضوع را می‌توان به خوبی با مشاهده نتایج بنچمارک گوشی مشاهده کرد. البته باوجود آنکه امتیازات این گوشی در تست‌های بنچمارک بسیار خوب بوده، اما اس20 اولترا با چیپست اسنپدراگون 865 در مواردی بهتر از نسخه اگزینوس 990 عمل کرده است.

کهکشانی جدید سامسونگ در استفاده روزمره از گوشی تجربه بسیار لذت بخشی به کاربر ارائه می‌کند. سخت‌افزار قدرتمند این دستگاه با نمایشگر باکیفیت 120 هرتز آن با در نرم‌افزار تند و تیز گوشی، حس استفاده از یک محصول گرانقیمت را به خوبی به شما منتقل می‌کند. ترکیب این مجموعه با یکدیگر، S20 Ultra را به یک گزینه عالی برای گیمینگ تبدیل خواهد کرد.

با اس 20 اولترا می‌توانید ساعت‌ها بدون کندی، لگ و هر مشکلی دیگری که در بازی تجربه کرده‌اید، با خیال راحت به بازی مشغول شوید. البته پس از مدتی، احتمالاً از گرم شدن دستگاه و نگرانی از بابت باتری گوشی بازی را رها خواهید کرد. اما حتی در صورت ادامه به آن هم با مشکلی از جهت اجرا یا افت فریم روبه‎رو نخواهید شد. این دقیقاً همان چیزی است که از گوشی گرانقیمتی مانند اس20 اولترا انتظار می‌رود.

سامسونگ راه‌کارهای زیادی برای امنیت این گوشی ارائه داده است. به‌غیر از روش‌های معمول سنتی مانند استفاده از رمز، الگو و پین، دو روش احراز هویت دیگر نیز در نظر گرفته شده است. روش اول، حسگر اثر انگشت است که در زیر نمایشگر آن جای گرفته. این سنسور از نوع اولتراسونیک بوده و از سرعت نسبتاً خوبی برخوردار است. این سنسور در مقایسه با نسل قبل دستخوش بهبود شده است دقت خوبی دارد، اما سامسونگ می‌توانست برای ارتقاء بهتر، فضای بیشتری به آن اختصاص دهد تا کاربر برای باز کردن قفل، دقت زیادی برای درست قرار دادن انگشت در جایش به خرج ندهد.

دومین روش احراز هویت بایومتریک S20 Ultra تشخیص چهره دو بعدی است که به کمک دوربین سلفی قادر به باز کردن قفل صفحه است. برخلاف اس10 پلاس سال 2019 که دارای 2 دوربین سلفی بود، این گوشی به‌دلیل آنکه فاقد سنسور تشخیص عمق است، نمی‌تواند با دقت و امنیت بالا این عمل را انجام دهد. با این وجود، اگر بحث نگرانی امنیتی را کنار بگذاریم، دوربین سلفی از نظر سرعت تشخیص چهره در تمامی شرایط عملکرد بسیار خوبی دارد.

در بخش اتصالات، این دستگاه مجموعه کاملی از رده‌بالاترین قابلیت‌های مورد نیاز یک گوشی هوشمند را به کاربر ارائه می‌کند. مودم 5G، پورت USB 3.2 Type C، بلوتوث نسخه 5.0، وایفای 802.11 a/b/g/n/ac/ax باند دوگانه برجسته‌ترین این ماژول‌ها هستند. سرعت دریافت و ارسال اطلاعات در اکثر ماژول‌های مذکور قابل بررسی است، اما از آنجاییکه به‌دلیل شرایط مرتبط با قوانین رجیستری در ایران، امکان استفاده از سیم‌کارت و بررسی عملکرد این قابلیت‌ها وجود ندارد. از سوی دیگر باتوجه به این موضوع که عملکرد نسل چهارم شبکه‌های موبایلی در ایران هنوز هم در سطح ایده‌ال خود قرار ندارد، لذا پرداختن به قابلیت 5G این گوشی کاملاً بیهوده به نظر می‌رسد.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، جک 3.5 میلیمتری در این گوشی هم حذف شده و هدفون AKG هم که درون جعبه این گوشی قرار گرفته است، USB-C است. با این حال، این هدفون از کیفیت بسیار بالایی، بلندی خوب و وضوح عالی برخوردار است.

اما بهترین نکته درخصوص صدای اس20 اولترا بلندگوی استریو آن است. تجربه صدای استریو در واقعیت شاید دو برابر بهتر از آن چیزی باشد که در گوشی‌های بدون صدای استریو دیده‌اید. صدای فراگیر و باکیفیتی که در S20 Ultra با گوش‌هایتان تجربه می‌کنید، از بهترین‌ها است و به لذت تماشای ویدئو و بازی کردن بدون هدفون خواهد افزود.

نرم‌افزار

سامسونگ اس20 اولترا را با جدیدترین سیستم عامل موجود، یعنی اندروید 10 با پوسته One UI 2 روانه بازار کرده است. نسل دوم رابط کاربری One UI در ظاهر تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد و به‌نظر می‌رسد که بخش بزرگی از این تغییرات این نرم‌افزار مربوط به بهینه‌سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری آن بوده است.

این رابط کاربری طیف گسترده‌ای از امکانات و قابلیت‌های کاربردی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. خوشبختانه تعداد برنامه‌های پیش‌فرض اس20 چندان آزاردهنده نیست و از آنجاییکه امکان حذف اکثریت آنها در نظر گرفته شده، چندان جای نگرانی ندارد. حالت Night Mode که در اندروید 10 به‌صورت سیستمی گسترده‌تر شده، کاملاً یکپارچه تمامی قسمت‌های رابط کاربری را به رنگ‌های تیره در می‌آورد و کار با گوشی در شب و محیط‌های تاریک را آسان‌تر کرده است. البته از تأثیر مثبتی که این حالت در میزان مصرف باتری گوشی دارد، نیز نمی‌توان غافل شد.

در کنار این موارد، امکانات دیگری نیز هستند که نقش مثبتی در میزان مصرف باتری ندارند. به عنوان مثال قابلیتAOD یا صفحه نمایش همیشه روشن که از جذاب‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های سامسونگ به حساب می‌آید، می‌تواند سرعت تخلیه باتری را به‌طور نامحسوس بالاتر ببرد. قابلیت Digital well-being و Parental Control نیز در نرم‌افزار گوشی نه تنها شما را از مدتی که در برنامه‌های مختلف می‌گذرانید مطلع می‌کند؛ بلکه می‌توانید محدودیت‌هایی برای استفاده شما یا فرزندنتان از گوشی و برنامه‌های آن نیز اعمال کند.

سامسونگ در اس20 اولترا دو تغییر جدید لحاظ کرد؛ کلید اختصاصی بیکسبی را حذف کرد، منوی اختصاصی این دستیار را از Bixby Home به Samsung Daily تغییر داد. به‌جز تغییر نام، به نظر نمی‌رسد که تغییر خاص دیگری در این منو ایجاد شده باشد. از دیگر امکانات موجود در پوسته جدید سامسونگ می‌توان به Game Launcher اشاره کرد که محیطی مخصوص بازی ارائه می‌کند. در این قسمت امکان این وجود دارد که برای تمامی بازی‌های یا هر بازی به‌طور جداگانه مشخص شود که تمرکز دستگاه بر روی چه گزینه‌ای باشد؛ مصرف باتری، عملکرد بهتر یا تعادل میان این دو گزینه.

به‌طورکلی رابط کاربری One UI 2.0 مجموعه‌ای از امکانات کاربردی مانند تم تاریک، منوی کناری، صفحه نمایش همیشه روشن، ژست‌های حرکتی و … را ارائه می‌کند. به غیر از وجود برنامه‌های پیش‌فرض که تقریباً در همه گوشی‌ها دیده می‌شود، ایراد خاص دیگری به نرم‌افزار اس20 اولترا وارد نیست.

دوربین

دوربین‌های گلکسی اس20 اولترا همان بخشی هستند که سامسونگ طراحی گوشی را تا حد زیادی فدای آنها کرده است. اما آیا این فداکاری نتیجه‌بخش بوده است؟ دوربین‌هایی که سامسونگ در این گوشی استفاده کرده، شباهتی به هیچ کدام از اعضای دیگر خانواده ندارد، با این حال، تمامی آنها توسط خود این شرکت ساخته و طراحی شده‌اند.

سنسور اصلی این دوربین‌ها که 108 مگاپیکسلی است، Isocell Bright HM1 نام دارد و از فناوری Nonacell بهره می‌برد. نوناسل ( نونا به لاتین عدد 9 است) به معنای ترکیب 9 به 1 پیکسل‌های مجاور و تبدیل شدن به یک پیکسل بزرگتر است. این ترکیب پیکسلی به ایجاد عکس‌های 12 مگاپیکسلی با نویز کمتر و روشنایی و جزئیات بیشتر منجر می‌شود. اندازه این سنسور 1/1.33 اینچ است و این اندازه نسبتاً بزرگ به جذب نور کافی در عکس و برجسته‌تر شدن سوژه در زمان تار کردن پس‌زمینه کمک می‌کند. این سنسور دارای گشادگی دیافراگم f/1.8 است و از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز بهره می‌برد.

دوربین اصلی به‌صورت پیش‎فرض تصاویر را به‌صورت 12 مگاپیکسلی ثبت می‌کند، با این حال، در صورت تمایل می‌توانید در بخش تنظیمات دوربین را روی حالت 108 مگاپیکسلی تنظیم کنید. اما از آنجاییکه کیفیت عکس خروجی در حالت پیش‌فرض بسیار خوب است، احتمالاً نیازی به این کار نخواهید داشت. سنسور دوم که بالاتر از همه، در سمت چپ قرار گرفته است، 12 مگاپیکسلی و از نوع فوق عریض با گشادگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد. این دوربین تصاویری که دوربین اصلی نمی‌تواند تمام منظره را در کادر جای دهد، ثبت می‌کند و از آنجاییکه از قابلیت فیلمبرداری Super Steady video بهره می‌برد، توانایی ضبط ویدئو بدون لرزش را نیز دارد.

دوربین سوم در پایین سنسورهای 12 و 108 مگاپیکسلی جای گرفته، 48 مگاپیکسلی پریسکوپی برای عکاسی تله‌فوتو است. این دوربین بدون شک یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بخش‌های گلکسی اس20 اولترا به حساب می‌آید که می‌تواند برای یک زمان طولانی شما را مشغول خود کند. سنسور 48 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/3.5 از فناوری Quad Bayer (ترکیب 4 پیکسل به 1) بهره می‌برد و تصاویر خروجی 12 مگاپیکسلی تحویل می‌دهد. این سنسور از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر تصویر اپتیکال و زوم 10x هایبرید اپتیکال بهره می‌برد.

جالب‌تر از زوم 10 برابر، زوم‌هایی با بزرگنمایی بیشتر است. هر چند که با بالارفتن عدد زوم، کیفیت تصاویر افت پیدا می‌کند، با این حال، تمرکز بیشتر بر روی جزئیات آن هم از فاصله بسیار دور سرگرم کننده است. در آخرین مرحله از زوم این دوربین به Space Zoom 100x خواهید رسید. زومی که با وجود افت بالای کیفیت، باز هم اطلاعات جالبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در نهایت، سنسور چهارم که در پایین فلش LED جای گرفته، 0.3 مگاپیکسلی و از نوع ToF سه‌بعدی با گشادگی دیافراگم f/1.0 است. این سنسور به خودی خود توانایی ثبت تصاویر را ندارد، اما برای تصاویر پرتره به تار کردن طبیعی و دقیق تصویر کمک چشمگیری می‌کند و تأثیر آن را می‌توانید در نمونه عکس‌هایی که در ادامه مطلب با شما به اشتراک گذاشته‌ایم، مشاهده کنید.

سامسونگ برای دوربین سلفی اس20 اولترا یک سنسور 40 مگاپیکسلی عریض با گشادگی دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته است که با فناوری Quad Bayer خروجی 10 مگاپیکسلی تحویل می‌دهد. باوجود آنکه سنسور دومی برای تشخیص عمق تصاویر برای این دوربین لحاظ نشده است، اما به‌لطف هوش مصنوعی و بهبودهای نرم‌افزاری، عملکرد آن در ثبت تصاویر سلفی بسیار خوب است. دوربین سلفی گلکسی اس20 اولترا تقریباً در تمامی شرایط نوری تصاویر خوبی ثبت می‌کند و قادر است مرز میان سوژه و پس‌زمینه را به خوبی تشخیص دهد. البته سامسونگ مد اختصاصی Night را برای عکاسی در شرایط کم نور و تاریک در نظر گرفته است که نسبت به حالت نرمال تصاویر بسیار بهتر با نویز کمتر به ثبت می‌رساند.

نرم‌افزار دوربین

در صفحه اصلی نرم‌افزار دوربین سه حالت برای عکاسی در نظر گرفته شده است؛ 0.5x (فوق عریض)، 1x (اصلی 108 مگاپیکسلی) و 5x (تله‌فوتو). اما در زمان سوئیچ بین این سنسورها به بزرگنمایی‌های دیگر برمی‌خورید که شامل 2x، 4x، 10x، 30x و 100x می‌شود. سامسونگ حالت‌های متنوعی برای عکاسی و فیلمبرداری در نرم‌افزار این گوشی در نظر گرفته است. Live Focus حالتی است که در آن با استفاده از دوربین ToF و هوش مصنوعی، پس‌زمینه سوژه به شکل طبیعی تار می‌شود. Night همانگونه که از نام آن مشخص است برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور، تاریک و شب مورد استفاده قرار می‌گیرد. Pro برای افرادی در نظر گرفته شده که علاقه دارند تا دستی با تغییرات تنظیمات عکس مورد رضایت خود را ثبت کنند. Food برای عکاسی از غذا و پانوراما برای عکاسی در وسعت بالا استفاده می‌شود.

اما حالت جدیدی که سامسونگ برای اولین بار در S20 Ultra لحاظ کرده است، Single Take است. در این حالت دوربین‌ها به طور همزمان اقدام به ثبت عکس و فیلم با حالت‌های متنوع می‌شوند و در نهایت پس از چند ثانیه گلچینی از آنها ذخیره می‌شود. به‌دست آوردن نتایج مطلوب در این حالت کمی سخت است، اما در هر حال، مد جدیدی است که انتظار می‌رود در آینده دستخوش تغییرات مثبتی شود.

تنوع فیلمبرداری با دوربین‌های S20 اولترا نیز مانند عکاسی آن بسیار بالا است. در نرم‌افزار این دوربین حالت‌هایی مانند Live Focus Video، Pro Video، Super Slow-Mo، Slow Motion و Hyperlapse در نظر گرفته شده است. در بخش تنظیمات رزولوشن دوربین برای فیلمبرداری هم در بالاترین سطح، کیفیت خیره‌کننده 8K (معادل 7680×4320 پیکسل) به چشم می‌خورد که البته به‌دلیل حجم بالا و پردازش سنگین با محدودیت زمانی همراه است.

سامسونگ دوربین‌های بسیار متنوعی برای گرانقیمت‌ترین پرچمدار خود تا به امروز در نظر گرفته است. بسیاری از قابلیت‌های این دوربین‌ها کاربردی و مفید و بسیاری دیگر جنبه تبلیغاتی دارد. به‌عنوان مثال، قابلیت‌های زوم فضایی 100x یا Single Take از آن دسته از ویژگی‌هایی نیستند که شما هر روز از آنها استفاده کنید، اما برای نمایش دادن آن به دوستان یا خانواده جالب است.

با این حال و با وجود قابلیت‌های دهان پرکن، عملکرد دوربین S20 Ultra برای استفاده روزمره در بالاترین سطح کیفیت قرار دارد. سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو در تمامی شرایط می‌توانند عکس‌های با کیفیتی و تقریباً بدون عیبی به شما ارائه کنند. بنابراین اگر بخواهیم سوالی که کمی قبل‌تر مطرح کردیم مبنی بر اینکه “آیا فدا کردن طراحی برای ساختار دوربین‌ها اثربخش بود یا خیر” پاسخ دهیم، جواب آن قطعاً مثبت است.

نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی گلکسی S20 Ultra سامسونگ
0.5x

1x

2x

5x

10x

30x

100x

1x

5x

10x

30x

100x

حالت Live Focus

حالت استاندارد

حالت 108 مگاپیکسلی

حالت ماکرو

سلفی اسناندار

سلفی Live Focus

0.5x

1x

2x

4x

5x

10x

30x

2x – Live Focus

2x – استاندارد

با دوربین فوق عریض – Night

با دوربین اصلی – Night

با دوربین تله‌فوتو – Night

سلفی حالت Night

سلفی حالت Live Focus

سلفی حالت استاندار

0.5X

1X

2X

4X

5X

10X

30X

100X
باتری

گلکسی اس20 اولترا سامسونگ دارای نمایشگر 120 هرتز و امکان پشتیبانی از شبکه 5G است. بهره بردن از این دو قابلیت طبیعتاً میزان مصرف باتری را به‌طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. از همین رو سامسونگ با راهکاری مناسب، یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپرساعتی برای این گوشی در نظر گرفته است. از آنجاییکه شبکه 5G هنوز در کشور ما راه‌اندازی نشده، میزان مصرف باتری در اس20 اولترا ربط مستقیمی به نحوه استفاده از نمایشگر گوشی دارد.

خوشبختانه S20 Ultra سامسونگ عملکرد بسیار خوبی در مصرف باتری دارد و حتی در زمان استفاده از نمایشگر در حالت 120 هرتز هم می‌تواند یک روز کامل برای شما شارژ نگه دارد. این یعنی باوجود نگرانی همیشگی کاربران در میزان شارژ گوشی، در صورت مدیریت استفاده از گوشی می‌توانید حداقل تا یک روز نیم از شارژر بی‌نیاز باشد. عملکرد باتری اس20 اولترا در تست PC Mark نیز بسیار خوب بود و توانست 11 ساعت و 57 دقیقه دوام آورد.

سامسونگ گفته است که برای پرچمدار جدید خود امکان پشتیبانی از شارژر 45 وات را در نظر گرفته که می‌تواند در مدت 58 دقیقه کل ظرفیت باتری را شارژ کند. اما S20 اولترا با شارژر 25 وات در درون جعبه راهی بازار می‌شود. خوشبختانه اختلاف سرعت شارژ این دو شارژ آنقدرها هم زیاد نیست و باتری این گوشی با شارژ 25 وات در زمانی نزدیک به 1 ساعت و 8 دقیقه شارژ به‌طور کامل شارژ می‌شود.

اس20 اولترا امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم با سرعت 15 وات و شارژ بی‌سیم معکوس با سرعت 9 وات را نیز دارد. از آنجاییکه تکنولوژی شارژ معکوس در گوشی‌های هوشمند هنوز مراحل ابتدایی خود را سپری می‌کند و باتری گوشی‌ها همواره با محدودیت‌های دست و پا گیری همراهند، استفاده از این قابلیت برای شارژ یک گوشی دیگر چندان جالب نیست، اما اس20 اولترا می‌توانند مانند یک پاور بانک بی‌سیم برای شارژ ساعت هوشمند، هدفون و … مفید واقع شود.

اس 20 اولترا یک گوشی پرچمدار تمام معنا است و این موضوع را حتی می‌توان از عملکرد باتری گوشی و مدیریت مصرف انرژی آن دریافت. سامسونگ در بخش تنظیمات Power Mode باتری، چهار حالت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در نظر گرفته است. High Performance (بالاترین سطح عملکرد)، Optimized (بهینه)، Medium-power saving (سطح میانی ذخیره انرژی) و Maximum power saving (بالاترین سطح ذخیره انرژی). به صورت پیش‌فرض باتری گوشی در حالت بهینه قرار دارد، اما در زمانیکه نیاز به مدیریت مصرف باتری است و امکان شارژ گوشی وجود ندارد، دو حالت پاور سیو می‌تواند بسیار کاربردی واقع شوند. در صورتیکه هم که قصد داشته باشید از تمام قدرت گوشی استفاده کنید، می‌توانید گزینه High Performance را انتخاب کرده که در این صورت میزان مصرف باتری بالاتر خواهد رفت.

نتیجه‌گیری

گلکسی S20 Ultra سامسونگ یک گوشی همه فن حریف است. از نظر قدرت، نمایشگر، کیفیت ساخت، دوربین و باتری عملکردی در استاندارد یک پرچمدار واقعی از خود به نمایش گذاشته است. اما در نهایت این قیمت است که حرف اول را می‌زند. این گوشی در بازار با قیمت 1400 به فروش می‌رسد. این یعنی بخش بزرگی از جامعه توان خرید چنین محصول لوکسی را ندارند. اتصال 5G و دوربین‌های توانمند دلیل اصلی قیمت بالای این گوشی می‌تواند.

به‌ عقیده بسیاری سامسونگ می‌توانست با حذف دوربین 108 مگاپیکسلی و پریسکوپی که وجود آنها ضرورتی ندارد و صرفاً بازاریابی برای این برند به حساب می‌آیند، قیمت معقول‌تری برای S20 اولترا در نظر بگیرد. با این دیدگاه Galaxy S20+ گزینه بهتری برای شما خواهد بود. اما اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که صرف نظر از قیمت، به خرید آخرین مدل از محصولات علاقمندید، اس20 اولترا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

مجموعه سخت‌افزار نشان Performance Award را به‌دلیل عملکرد بالای گوشی S20 Ultra از نظر سخت‌افزاری به این گوشی اعطاء می‌کند.

مزایا:

نمایشگر عالی
سخت‌افزار قدرتمند
اتصال 5G
صدای استریو و باکیفیت
دوربین‌های توانمند
باتری سخت‌جان
سرعت شارژر بالا شارژر 25 وات

معایب:

طراحی نه‌چندان جذاب
وزن بالا
نبود جک 3.5 میلیمتری هدفون
قیمت بسیار بالا
نبود شارژر 45 وات در جعبه

پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که صرف نظر از قیمت، به خرید آخرین مدل از محصولات علاقمندید، اس20 اولترا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

9.4امتیاز9.8سخت افزار9.8صفحه نمایش9.6دوربین9.3صدا8.8طراحی9.5باتری8.8ارزش خرید

بررسی گوشی کپی گلکسی S20 سامسونگ – عضو کوچک و جذاب خانواده پرچمدار

دسته بندی اخبار فروشگاه طرح اصلی دسته‌بندی گوشی کپی رام گوشی چینی گوشی موبایل طرح اصلی مجله تکنولوژی مقایسه گوشی طرح اصلی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت